Příběh zapomenuté sociální sítě Applu ukazuje, že společnost se v oblasti služeb poučila
Dějiny internetu jsou plné příběhů sociálních sítí, které potkal neslavný konec. Za všechny stačí zmínit Google+ nebo Myspace. Velmi málo se ale ví o tom, že vlastní sociální síť se pokoušel rozjet i Apple. Jmenovala se Ping, což znělo jako rovněž neúspěšný Bing od Microsoftu. Její zaměření však bylo jiné. Ping se měl totiž stát sociální sítí pro hudební fanoušky.
Hudební sociální síť spatřila světlo světa 1. září roku 2010 jako součást aktualizace dnes už také polozapomenutého iTunes. Během prvních 48 hodin zaznamenala milion přihlášení. Z počátku to tedy vypadalo, že první a zároveň poslední pokus Applu o představení vlastní sociální sítě bude úspěšný. Ping umožňoval sledovat oblíbené interprety, alba a písničky, ale také sdílet vlastní myšlenky a názory.
Ping přišel s mladistvým vzhledem, který měl působit cool. Steve Jobs navíc sázel na to, že si hudební sociální síť rychle oblíbí značná část ze 160 milionů uživatelů iTunes. Problém byl však v tom, že Ping jako sociální síť příliš nepůsobil, místo toho šlo spíše o způsob, jak prodávat více hudby. Apple se navíc nikdy nedokázal dohodnout s Facebookem na provázání obou sítí. Tento prvek by Pingu jistě přidal na popularitě. Nakonec tak Apple musel uznat vlastní neúspěch a projekt vlastní sociální sítě v září roku 2012 odpískal. Je ale zjevné, že kalifornská společnost se ze svého neúspěchu poučila.
Jobsem podepsaný plakát k filmu Toy Story se vydražil za astronomickou cenu
Několik let poté totiž následovalo spuštění služby Apple Music, která, ač na Spotify stále ztrácí, své uživatele jednoznačně našla. Apple navíc v poslední době přešel do ofenzivy a nabídkou nejrůznějších služeb rozhodně nešetří.