Novinky

Elektrický Hummer se stane prvním automobilem se softwarem založeným na platformě Unreal Engine od Epic Games

Ne, opravdu jsme se nepřepsali – tvůrci populární hry Fortnite z vývojářského studia Epic Gages navázali spolupráci s výrobci automobilů v čele s americkou automobilkou General Motors. Cílem je vytvořit software pro moderní automobily, který bude používat Unreal Engine.

Prvním vozem, kde dojde k implementaci Unreal Enginu, se stane elektrický Hummer EV od GMC, který bude představen 20. října. Na první pohled netradiční spojení stojí na jednoduché logice. Součástí všech moderních automobilů je také software, který spolupracuje s desítkami palubních počítačů. Řidič pak ovládá všechny dostupné funkce prostřednictvím dotykových obrazovek, kterých v interiérech nacházíme čím dál víc. Epic Games se proto domnívá, že platforma Unreal Engine nabízí skvělý základ pro vývoj pokročilých prostředí.

„Když sedíte v některém se současných vozů, způsob vaší interakce s automobilem je naprosto odlišný od doby před několika lety. Na palubní desce, volantu a dalších částech dominují obrazovky, které nahradily klasická tlačítka. V kombinaci s dalšími systémy, jako jsou například kamery či senzory, se otevírá nový prostor pro vytvoření unikátního zážitku,“ vysvětluje Epic Games na svém blogu.

Pro koncové spotřebitele to bude znamenat, že v budoucích automobilech naleznou novou generaci ovládacího rozhraní, které bude mnohem sofistikovanější než doposud. Vývojářům softwaru to zároveň dovolí spouštět různé části systému mnohem rychleji a celkově má jít o zbrusu nový zážitek z používání automobilu.

A jelikož Unreal Engine je navržen tak, aby zvládal fotorealistickou grafiku, může palubní software vykreslovat jednotlivé prvky v mnohem vyšším rozlišení a kvalitě. Průkopníkem v této oblasti se má stát již zmíněný Hummer EV. Nástupce legendárního offroadu se pochlubí velmi propracovaným infotainmentem, s detailní grafiku a celou řadu špičkově zpracovaných nabídek. Jak palubní systém bude vypadat v praxi, částečně prozrazuje publikované video, které vysvětluje základní principy a myšlenku spojení Unreal Enginu s automobilovým průmyslem. 

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, rodina, elektronická hudba, příroda a moderní technologie.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button