Novinky

Potrubní pošta nového tisíciletí aneb Teslův Hyperloop překonává další rekord

Koncept vysokorychlostního transportního systému nazvaného jako Hyperloop vymyslel již v roce 2013 americký podnikatel, zakladatel aerokosmické společnosti SpaceX a výkonný ředitel automobilky Tesla, Elon Musk. Jeho snem je vytvořit vysokorychlostní tunel mezi Los Angeles a San Franciscem. Podle prvotních návrhů by přetlakové kapsle pro přepravu lidí měly zvládnout trasu dlouhou 570 km za 35 minut. To samo sebou vyžaduje obrovskou rychlost, která se na zemském povrchu dosahuje jen velmi obtížně.

Hyperloop jako neodmyslitelná součást budoucích měst. Takhle se Elon Musk vysnil svůj projekt

Proto se Elon Musk hned na začátku svého projektu rozhodl vyzvat širokou veřejnost, aby mu pomohla domyslet konečná technická řešení odpovídající přiměřeným nákladům a bezpečnosti. Od tohoto okamžiku se tak řada týmů z nejrůznějších univerzit a společností snaží najít co nejlepší východisko a přivést nápad aktuálně nejuznávanějšího vizionáře planety ke skutečné realizaci. Zatím to ale nevypadá nikterak růžově.

https://www.instagram.com/p/BYckipugds5/

I když se na základně SpaceX nedávno konala tradiční soutěž, ve které se jednomu ze studentských týmu podařilo dosáhnout rychlosti lehce přes 354 km/h, původně slibované rychlosti kolem 1200 km/h zůstaly hluboko pod předpokládaným limitem. Elon Musk však věří, že už příští měsíc překonají hranici 500 km/h a opět se tak přiblíží svému snu. Jak ale celý projekt dopadne, zůstává zatím otázkou. Co si myslíte vy? Podaří se ambicióznímu miliardáři realizovat Hyperloop tak, aby byl použitelný i při běžném cestování?

Spoluzakladatel Applu věří, že revoluční produkt má šanci představit jedině Tesla

David Pravda

Blázen do veškeré mobilní techniky, fanoušek Applu, deskových her a dobrého fotbalu. Rád se věnuje urbex fotografii a geocachingu.

Doporučené články

3 Komentáře

  1. Stačí si přečíst knihu ELON MUSK
    Tesla, SpaceX a hledání fantastické budoucnosti s naprostou jistotou víte, že se mu to podaří.

  2. Ehm, zapomínáte dodat, že těch 355 km/h se podařilo dosáhnout s nepatrným rozpočtem a zejména v potrubí, které má zatím jen 0.8 míle (cca 1.25km), kdy bylo třeba na té vzdálenosti také zabrzdit. S plnou provozní rychlostí se na této první testovací trati vůbec nepočítá. Na to, že se jedná o první pokusy, jsou výsledky už velmi obdivuhodné. A vůbec se mi líbí ten přístup soutěže týmů z univerzit a podobně místo nalití desítek miliard do nějakého proprietárního vývoje.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button