Majitelé Apple Watch provedou v průměru 60 až 80 interakcí denně. Většinu pohledů však tvoří pouhá kontrola úvodní obrazovky s doplňkovými daty. Naopak sporadicky hodinky slouží ke čtení e-mailové komunikace. To jsou závěry dvou studií, které se zaměřovaly na uživatele Apple Watch. Sledovaná skupina čítala na 1450 respondentů, jejichž chování bylo zaznamenáno do několika grafů.
K poměrně zajímavým výsledkům dospěla Stockholmská univerzita, která se rozhodla pro sledování několika desítek subjektů za pomoci kamer. Jako nejčetnější interakce se ukázala kontrola času a příchozích notifikací. Zhruba 11 % času patřilo měření fyzických aktivit a 2 % hlasové asistentce Siri. Daleko zajímavějším se ovšem jeví čas potřebný k vykonání jednotlivých úkonů. Uživatelům nejdéle trvá ovládání aplikace Mapy, jenž v průměru zabere 46 vteřin a hledání konkrétní aplikace v hlavní nabídce. To poukazuje na prostor k vylepšení uživatelského rozhraní, které by mohlo dorazit v některé z dalších aktualizací systému.
Studie od agentury Wristly v podstatě potvrdila podobné chování a jako bonus přidala otázku, zda uživatelé Apple Watch plánují snížit frekvenci používání hodinek v zimních měsících. Překvapivě pětina dotazovaných uvedla, že hodlá hodinky v chladném období používat méně či dokonce vůbec.
Obě studie naznačují, že chytré hodinky jsou postradatelným druhem zařízení. Jeho doplňkový charakter je tudíž nepopiratelný. Ačkoliv se výrobci snaží sebevíc, z aktuální generace Apple Watch a jejích konkurentů se masová záležitost nikdy nestane. Tím se zároveň dostáváme k faktu, že Apple doposud nezveřejnil prodejní výsledky, které jednoznačně nedosáhly kýžené mety. Zvrat do celé situace může vnést pouze druhá generace, jejíž debut je údajně naplánován v průběhu příštího roku.