Novinky

Nejkvalitnější notebooky vyrábí Apple a Samsung. Nejhůře dopadl Microsoft Surface

Americká organizace Consumer Reports publikovala výsledky studie, v níž se zaměřila na přenosné počítače. Jejím smyslem bylo přinést objektivní informace o spolehlivosti a zjistit, který z předních výrobců nabízí nejkvalitnější produkty. Na prvním místě se umístil Apple, jehož laptopy v průběhu záručního krytí zamíří do servisů v pouhé desetině případů. Toto zjištění v podstatě není žádným překvapením, jelikož Apple si dlouhé roky nese pověst kvalitního výrobce. Opomenout nelze ani fakt, že kalifornský výrobce se zaměřuje téměř výhradně na prémiový segment, kde je kvalitní dílenské zpracování považováno za nezbytnost.

Druhou příčku obsadil jihokorejský Samsung, který však prodej svých notebooků na tuzemském trhu před časem ukončil. Jeho notebooky se mohou pochlubit 16% poruchovostí, což je o 60 % horší výsledek, než kterého dosáhl Apple. Bronzovou medaili si odnesl Acer s mírou poruchovosti 18 %, což mu zároveň stačí na první místo mezi největšími výrobci notebooků na světě.

Nejhůře z celé party dopadl Microsoft a jeho řada notebooků Surface. Podle odborné veřejnosti je hlavním viníkem komplikovaná konstrukce, respektive možnost oddělení klávesnice od monitoru. Na Microsoft se v minulosti již několikrát strhla lavina kritiky ze strany uživatelů, kteří si stěžovali na celou řadu problémů u modelu Surface Book. Namátkou lze zmínit chyby se zámky v dokovací části, které se odmítaly zacvaknout po vložení monitoru do základny. Z průzkumu Consumer Reports vyplynulo, že celá čtvrtina zařízení řady Surface není schopná přežít dva roky bez nutnosti servisního zásahu. Microsoft na výsledky výzkumu ostře zareagoval s vyjádřením, že eviduje jiná čísla, ovšem konkrétní údaje už neprozradil.

Consumer Reports je americká organizace působící na trhu již několik desítek let. Od svého vzniku pomáhá běžným spotřebitelům, kteří její prohlášení neberou na lehkou váhu. Lhostejné nejsou ani firmám, které s Consumer Reports často spolupracují na řešení odhalených problémů. Příkladem za všechny je několik měsíců stará kauza (článek zde), při níž Consumer Reports nedoporučilo pořízení nového MacBooku Pro. Historicky šlo o vůbec první zařízení s logem Applu, které si odneslo negativní hodnocení. Kalifornský výrobce na to hbitě zareagoval a přispěchal s aktualizací, která vše vyřešila.

Co se týče publikovaného průzkumu, jde o data nasbíraná od registrovaných uživatelů, kteří si zakoupili více než 90 tisíc notebooků od roku 2014 do první poloviny roku 2017.

Tato zařízení Apple představí ještě do konce letošního roku

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, rodina, elektronická hudba, příroda a moderní technologie.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button