Apple tento týden spustil systém předobjednávek pro Jižní Koreu, která je domovinou společnosti Samsung, coby hlavního konkurenta. Na tom by nebylo až tolik zajímavého, kdyby nedošlo k vyčerpání plánovaných zásob během třiceti minut. Jednomu z prodejců se dokonce podařilo zachytit 10 000 předobjednávek za prvních třicet vteřin. Všichni vybraní distributoři hlásí rekordní zájem, což není pro tamní lídry v podobě Samsungu a LG příliš pozitivní zpráva.
Asijští uživatelé doslova milují smartphony s velkou úhlopříčkou z jednoho prostého důvodu. Při telefonování dochází k optickému zmenšení hlavy, což je v tamních kulturách považováno za symbol atraktivity.
Jihokorejským gigantům nepomohlo ani snížení cen jejich vrcholných modelů. Jablečné smartphony jsou v asijských zemích velice populární, o čemž jsme se mohli osobně přesvědčit při návštěvě Japonska, kde s jasnou převahou vyhrávají iPhony nad ostatními značkami. Za touto skutečností stojí rozhodnutí Applu nabízet telefony s větší úhlopříčkou. Tento krok se ukázal jako trefa do černého, zvlášť pokud se podíváme na prodejní výsledky za uplynulých dvanáct měsíců.