Novinky

S poškozeným iPhonem už nebudete muset do servisu. Apple rozšiřuje program samoobslužných oprav do Evropy

Mnozí z vás jistě znají ten pocit, když potřebujete opravit prasklý displej na svém iPhonu, slabou baterii nebo jiné poškození. Začnete hledat autorizované servisy u nás v ČR jako třeba iWant a v lepším případě se k němu musíte ještě dopravit, anebo své zařízení odeslat a tím zase prodloužit dobu opravy. Nyní je možné dělat drobnější opravy přímo u vás doma a to včetně speciálních nástrojů a návodů, které jsou k tomu potřeba.

Společnost Apple tento týden oznámila, že v některých evropských zemích spouští program Self Service Repair tzv. samoobslužné opravy a je to poprvé, kdy se tento způsob oprav objeví i mimo Spojené státy. Zákazníci v Belgii, Francii, Německu, Itálie, Polska, Španělska, Švédska a Spojeného království si mohou nyní díky tomuto programu zakoupit určité servisní díly a nástroje včetně manuálů a opravit si tak své zařízení přímo u sebe doma. Jedná se o iPhony 12 a iPhony 13 a také Macy s čipem Apple Silicon a novější.

Díky programu mohou zákazníci získat přístup k více jak 200 dílům, nástrojům a příručkám, které jsou nutné pro správný postup během oprav. Před samotným objednáním dílů je nutné pročíst správný manuál k dané opravě a poté objednat potřebný díl či nástroj. Vše podléhá přísné kontrole a během postupu nákupu dílů je nutné také zadávat sériová čísla zařízení, které má společnost v evidenci a ke každému si vede interní list. Cupertinská společnost propůjčuje zákazníkům základní sadu za 49 dolarů na týden, která obsahuje všechny základní nástroje potřebné k opravám a její odeslání je zdarma.

Provozní ředitel Jeff Williams uvedl“Věříme, že nejlepší technologie jak pro zákazníka, tak pro naši planetu je ta, která vydrží a proto navrhujeme naše produkty tak, aby byly odolné a jen zřídka potřebovali servisní zásah a když už je to nutné, tak chceme, aby měl zákazník ten nejbezpečnější servis. Jsme nadšeni, že můžeme tento program spustit i pro naše zákazníky v Evropě a umožnit jim přímý přístup k servisním dílům, příručkám a nástrojům.”

Po hotové opravě ji musí zákazník odeslat zpět. Mezi zapůjčené nástroje patří například speciální momentové šroubováky, magnetické podložky, lis na displeje, baterie a další. Dále také společnost nabádá, aby ať už spolu se sadou nebo samostatně odesílal zákazník zpět i vyměněné díly k recyklaci nebo k dalšímu zpracování a na oplátku připíše na jeho účet kredity, které pak u nich může využít při nákupu. Apple má v Evropě více než 100 000 autorizovaných servisních techniků a uvádí, že u 8 z 10 zákazníků naleznou potřebnou opravu do 30 minut.

Ačkoli program samoobslužných oprav není zatím dostupný pro české zákazníky, je pouze otázkou času, kdy se tak stane. Co na tuto službu říkáte a dokázali byste si představit, že si vyměníte prasklý displej na iPhonu u sebe doma? Dejte nám vědět v diskuzi.

Zdroj
MacRumorsApple

Patrik Sláma

Obyčejný chlap, co má rád moderní technologie, komiksy, elektronickou hudbu, cestování, přírodu a zvířata.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button