Novinky

Volkswagen integruje do svých vozů ChatGPT, umělou inteligenci dostanou tyto modely

Umělá inteligence a obecné jazykové modely jsou jasným trendem číslo jedna, který ovládl kompletně celý technologický průmysl. Výrobci se doslova utrhli ze řetězu a přídomek AI lepí prakticky na cokoliv, kde to alespoň trochu dává smysl. Do rozjetého rychlíku s umělou inteligencí se rozhodl naskočit také Volkswagen, který na veletrhu CES oznámil, že hodlá do svých elektromobilů a několika dalších spalovacích modelů integrovat ChatGPT.

Hlasové ovládání nabízí už současné modely Volkswagenu, ovšem ani zdaleka nejde o tak propracované řešení, které dorazí s hlasovým asistentem, jenž si vypůjčí schopnosti jazykového modelu ChatGPT. Vývoj asistenta dostal na starosti externí partner, kterým se stala společnost Cerence Inc.

Umělou inteligenci dostane Golf, Passat, Tiguan a rodina ID

Skutečnost, že to Volksvagen myslí s umělou inteligencí opravdu vážně, dokazuje ohlášený termín, kdy se ChatGPT nastěhuje do jeho automobilů. V tiskovém prohlášení se hovoří o druhém čtvrtletí letošního roku. Služeb hlasového asistenta budou moci využívat elektromobily ID.3, ID.4 a ID.7. Zkrátka nepřijdou ani sourozenci se spalovacími motory jako je Golf, Passat či Tiguan. Přestože o tom zatím nepadla oficiální zmínka, tak s ohledem na koncernovou politiku lze očekávat, že umělá inteligence se stane součástí (zřejmě příplatkové) výbavy také u ostatních značek včetně Škodovky.

Volkswagen Golf 2024 a VW ID.7

Co bude umět AI ve vozech Volkswagen?

Prostřednictvím hlasového asistenta bude možné ovládat multimediální systém, klimatizaci či navigaci. Kromě toho bude možné pokládat také obecné dotazy, které nemusí nutně souviset s ovládáním vozu. Volkswagen si samozřejmě uvědomuje možná rizika spojená s jazykovými modely a vlastní verzi asistenta hodlá v určitých tématech limitovat. Na dotazy spojené s politikou, erotikou a další potenciálně ožehavou tématikou vám asistent kulantně odmítne odpovědět.

Volkswagen ID.7 interiér, ChatGPT

Interakce bude probíhat tradiční formou. Uživatel bude moci použít buď hlasový povel či tlačítko na volantu. Díky různě rozmístěným mikrofonům pak systém dokáže rozpoznat, zda k němu hovoří řidič či pasažér. Tato vychytávka se například hodí v momentech, kdy budete chtít ovládat klimatizaci. Pokud o změnu teploty požádá spolujezdec, teplota se nastaví pouze pro jeho konkrétní zónu.

Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že hlasové ovládání je velmi příjemnou funkcí, na kterou si člověk rychle zvykne. Bohužel ne vždy funguje spolehlivě a navíc je třeba znát konkrétní fráze a příkazy. To v případě ChatGPT naštěstí padá. S asistentem bude možné komunikovat přirozenou řečí, což samo o sobě pozvedne uživatelský zážitek na úplně jinou úroveň.

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, rodina, elektronická hudba, příroda a moderní technologie.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button