Autopilot Tesly zabil prvního člověka: Úřady vyšetřují, zda šlo o chybu řidiče či fatální selhání softwaru
Pryč jsou doby, kdy mezi největší výdobytky automobilového průmyslu patřil tempomat či systémy pro kontrolu trakce. Díky technologickému vývoji a pokročilému inženýrství v oblasti softwaru začínají automobilky experimentovat s autonomními systémy. Mezi přední průkopníky v této oblasti patří americká Tesla, která v letošním roce představila systém Autopilot určený pro elektromobil Tesla Model S. Nadšení majitelé začali po aktualizaci palubního softwaru okamžitě plnit YouTube videi, na nichž demonstrují schopnosti autopilota v běžném provozu. Přestože výrobce důrazně poukazuje na fakt, že jde pouze o poloautonomní systém, řidiči neváhají svěřit své životy do „rukou“ automobilu.
Zřejmě to se stalo osudným čtyřicetiletému majitely Modelu S z amerického Ohia. Tragická nehoda se stala před dvěma měsíci ve státě Florida, kde Autopilot Tesly nestihl včas zareagovat na odbočování nákladního vozu s návěsem. Vlivem několika faktorů automobil nezačal brzdit a v plné rychlosti se vřítil pod spodní část návěsu, která rozbila čelní okno a zapříčinila smrt řidiče.
Krátce po zveřejnění zprávy o nehodě se médii začala šířit informace o zapnutém DVD přehrávači, který byl nalezen ve voze po havárii. Zda byla na vině nepozornost řidiče či chyba softwaru, zatím nikdo nepotvrdil.
Nepříjemné události se záhy chytl americký úřad NHTSA a zahájil podrobné vyšetřování autonomního systém Tesly. Pokud dojde k nalezení fatálních chyb a viny na straně výrobce, automobilka bude muset Autopilot ve všech vozech deaktivovat. Přestože vyřčení finálního verdiktu ještě neproběhlo, je velice pravděpodobné, že Tesla z vyšetřování vyjde bez větší úhony. Autopilot ve vozech Tesla lze totiž používat pouze v případech, že řidič má ruce na volantu, aby mohl v krizových momentech včas zareagovat a převzít nad vozem plnou kontrolu.