Oculus: Naše VR bude pro Mac dostupná, až Apple vyrobí pořádný počítač
Americký startup zaměřený na vývoj zařízení pro virtuální realitu – Oculus VR, se nechal slyšet, že do svých brýlí Oculus Rift přidá podporu pro počítače Mac ihned po tom, co Apple ukáže světu “pořádný počítač”. Podle zakladatele společnosti Palmera Luckeyho totiž Apple musí nejprve začít ve svých počítačích opět podporovat high-endové grafické karty.
Luckey dále dodává, že si sice můžeme pořídit Mac Pro, který svou cenovkou atakuje sto tisíc českých korun, i ten je ale osazen grafickou kartou AMD FirePro D700s, která stejně požadavky ze strany Oculusu nesplňuje. Jablečné počítače nižších řad by se jistě měly s pokročilou virtuální realitou značný problém. Oculus totiž požaduje aby grafická karta v podporovaném zařízení byla výkonnostně srovnatelná s kartami NVIDIA GTX 970 nebo AMD 290.
Oculus se však podpoře jeho zařízení pro Apple ekosystém rozhodně nebrání, podle prohlášení společnosti by podporu pro své produkty přinesli na počítače Mac s radostí. Nejprve ale musí Apple tak jako v minulosti začít upřednostňovat ty nejvýkonnější grafiky.
A pro koho to vlastně je? Když potřebují tu nejvýkonnější Grafiku na trhu? Kolik lidí si tohle pořídí ? Když 99% uživatelů nebude splňovat parametry grafické karty. Tudy asi cesta nevede pánové z OCULUS.
Znám spoustu lidí, co jsou hardcore pařani a na Oculus čekaj jak na smilování boží. Stejně si myslim, že Apple připravuje něco svýho a nechce spoléhat na řešení jiných firem.