Novinky

Zrychlení na stovku za 3,5 vteřiny a bleskové dobíjení. První specifikace Apple Car jsou tady

Spekulace o přípravách elektromobilu s logem Applu začaly na přelomu roku výrazně nabývat na síle. Mluvilo se hlavně o tom, že Apple bude při výrobě svého auta úzce spolupracovat s automobilkou Hyundai. Apple Car by se mělo vyrábět v jedné z amerických továren jihokorejské společnosti. Nyní uznávaný analytik Ming-Chi Kuo přilívá olej do ohně. Zveřejnil totiž další informace, které vůbec poprvé poodkrývají i technické parametry stroje, který se pro Apple stane velkým milníkem.

Zdroj: Alex Imnadze

Dojezd plánovaného elektromobilu by měl činit něco přes 480 kilometrů, což v porovnání s konkurencí není nijak oslnivá hodnota. Apple ale vsadí na rychlé dobíjení. Baterie, na jejichž vývoji bude mít mimochodem Hyundai velký podíl, by se měl z velké části dojít za 18 minut, což je hodnota, která už dokáže konkurovat doplnění nádrže konvenčním palivem. Pro stokilometrový dojezd, který by měl být pro většinu provozních dní naprosto dostačující, navíc bude stačit pouze pětiminutové připojení k nabíječce

Apple se počtrnácté stal nejobdivovanější společností světa

Apple Car nebude řádné ořezávátko ani mezi semafory. Zrychlení z 0 na 100 km/h by totiž měl vůz zvládnout za 3,5 vteřiny. A maximální rychlost by mohla být až 250 kilometrů za hodinu. Apple je ale společností, od které by člověk zrovna představení supersportu nečekal. Firma hodně sází na společenskou odpovědnost, proto bude svůj výtvor prezentovat spíše jako bezpečný vůz a maximální rychlost bude dost možná v podmínkách klasického provozu omezena. Ale kdo ví. 

Zdroj: Alex Imnadze

Sluší se také poznamenat, že výše uvedené parametry se vztahují na nejvyšší verzi elektromobilu. V terminologii Applu by mělo jít o model “Pro”. Základní a tím pádem také nejlevnější stupeň nabídne o něco horší parametry. S představením vozu se počítá nejdříve na rok 2025. 

Zdroj
9to5mac
Štítky

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Jeden komentář

  1. Takové parametry jsou již dnes zastaralé. Za čtyři roky to bude v autosvětě něco jako Žigulík či Favorit.
    Ta skica na ilustraci je dost trapná a nikoho asi nenadchne. A nasadí-li „jablečnou“ cenu, tak je mi líto, ale to se nebude noc dobře prodávat. První pokus? Elektromobilita je již dnes někde jinde.
    Jiný názor?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Close
Close