Novinky

Tesla Model 3 se naučila jezdit bokem. Track Mode ji promění v driftovací bestii

Elektromobily Tesla jsou si v motoristickém světě získaly pozici těžko porazitelných strojů. Může za to především samotná koncepce elektromotoru, která nabízí okamžitý přístup k maximálnímu výkonu od nulových otáček. Na internetu lze narazit na celou řadu videí, kde například Tesla Model S ponižuje ve sprintech mnohem dražší vozy od věhlasných italských značek.

Americká automobilka před několika dny oznámila další aktualizaci pro Tesla Model 3, která u nejvýkonnější verze Performance přidává jízdní režim Track Mode. Při jeho aktivaci dojde k přeprogramování asistenta pro hlídání trakce, který se stará o stabilitu na vozovce. Souběžně se přenastavení duálních motorů, které Model 3 transformují v driftovací bestii.

Tesla Model 3 s režimem Track Mode získala na zábavnosti

Všechen točivý moment může být v jednu chvíli posílán výhradně na zadní nápravu, což samo o sobě zní jako recept na hodně vydatnou zábavu. Současně může být výkon rychle přenesen na přední kola v závislosti na aktuální situaci. Systém také zvyšuje rekuperační schopnosti a používá brzdy k simulaci diferenciálu s omezeným prokluzem.

Teslu Model 3 Performance s aktivovaným režimem Track Mode si mohli již vyzkoušet redaktoři webu Motor Trend. Během testování na trati zajeli lepší čas než Alfa Rome Giulia Quadrifoglio a Porsche Cayman GT4. Zde se ovšem sluší dodat, že šlo o ranou fázi softwaru, na níž si inženýři zkoušeli nové schopnosti vozu. Finální verze uvolněná v posledních dnech tak bude ještě o kousek dál.

Provětrali jsme Tesla Model X 100D. První SUV, co vám dá křídla

Testovací řidič Randy Pobst poznamenal, že Track Mode dává řidiči větší kontrolu nad dávkováním točivého momentu předního a zadního motoru. Pro lepší ilustraci o tom, jak efektně dokáže Tesla Model 3 projet zatáčkou, doporučujeme shlédnout přiložené video.

Aktualizace je dostupná pro všechny majitele Tesla Model 3 Performance. Tesla však důrazně doporučuje, aby řidiči zapínali Track Mode pouze na závodním okruhu a vyhnuli se dovádění na veřejných komunikacích.

Zdroj
Web

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, rodina, elektronická hudba, příroda a moderní technologie.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button