Němci ztrácejí svou nadvládu. Segmentu luxusních aut může brzy dominovat Tesla
Ještě před pár lety Tesla reprezentovala zcela marginální část automobilového trhu. Značka vedená výstředním podnikatelem Elonem Muskem byla sice zajímavá, avšak její prodeje mohly zavedené značky nechat chladnými. To se ale rychle mění. Tesla totiž v domovských Spojených státech rychle šplhá vzhůru. V žebříčku nejprodávanějších luxusních aut už je třetí. Mimo stupně vítězů totiž odsunula německou legendu Mercedes-Benz.
Letos si zatím Tesla na obřím automobilovém trhu zapsala více než 230 tisíc registrací, což je o 20 tisíc aut více než Mercedes. Poslední dvě příčky přitom už nejsou tak daleko. Nejpopulárnějšími luxusními značkami ve Spojených státech je totiž Lexus a BMW. Další německá ikona, která žebříčku vévodí, si za uplynulých 9 měsíců letošního roku připsala 259 tisíc registrací. Celosvětově má Tesla na své evropské konkurenty stále co dohánět.
BMW a Mercedes-Benz totiž dodávají okolo dvou milionů vozů, zatímco Tesla naposledy zvládla pouze čtvrtinu. Letos jsou plány Muskovy automobilky mnohem smělejší. Hodlá totiž dodat milion elektromobilů. Pokud se to podaří, bude počet vyrobených aut oproti roku 2017 desetinásobný. Teslu však spíše než objednávky, omezují nedostatečné výrobní kapacity. Všechny automobilky pak aktuálně drtí akutní čipová krize. Celý průmysl má k normálu daleko. Bude tedy zajímavé sledovat, jak bude Tesla držet s tradičními značkami tempo poté, co dostaví další výrobní závody a dodavatelé budou opět vozit do továren čipy dle plánů.