Novinky

Huyndai je po neshodách mimo hru? Apple údajně přesměroval svou pozornost na Nissan

V poslední době není dne, kdy bychom se nedočetli alespoň jednu novinku o velkolepém projektu, jehož výsledkem má být auto s logem Applu. Kalifornská značka očividně v posledních měsících pořádně šlápla do pedálů, jinak si totiž takový nárůst střípků o chystaném elektromobilu nelze vysvětlil. Už několikrát jsme například psali o tom, že Apple vede námluvy s jihokorejskou automobilkou Hyundai. Posléze však vyšlo najevo, že jednání příliš idylická nejsou. Firmy vzájemné rozhovory dokonce pozastavily. Je tedy možné, že plán na výrobu Apple Car v továrně Kia v americké Georgii se nakonec nestane skutečností. 

Zdroj: Alex Imnadze

Dnes se totiž mluví o jiném výrobci aut. Apple kromě Hyundai jednal o možné spolupráci také u jiných značek. Jednou z nich měla být i japonská automobilka Nissan. Po fiasku, kdy Hyundai víceméně veřejně potvrdil, že jedná s Applem, musí být Nissan ve svých vyjádřeních opatrnější. Podle listu Wall Street Journal ovšem automobilka naznačila, že o dohodu stojí. Nissan má navíc s výrobou elektromobilů bohaté zkušenosti. Svůj elektrický Nissan Leaf totiž vyrábí už od roku 2010. Fakticky se tak značka řadí mezi průkopníky alternativních pohonů. 

Dohoda o Apple Car je v ohrožení. Hyundai a Kia se hádají, kdo bude auto nakonec vyrábět

Generální ředitel automobilky Nissan Makoto Uchida pak pro Wall Street Journal na otázku, zda má firma zájem spolupracovat s Applem uvedl, že značka musí být připravena přijímat nové výzvy a spolupracovat s partnery, kteří mají dostatečné znalosti. Narážel tím především na fakt, že technologie se stávají nedílnou součástí moderních automobilů. V souvislosti s možnou symbiózou mezi Applem a Nissanem akcie japonské automobilky prudce rostou. Nissan přitom není v nejlepší ekonomické kondici. Investoři tak sází na to, že případná dohoda s technologickým gigantem by slavné automobilce dodala nový impuls. 

Zdroj: Alex Imnadze

Obdobný scénář zažil i Hyundai, jehož hodnota vyrostla během spekulování o dohodě s Applem o 15 miliard dolarů. Analytici se však nadšení investorů snaží krotit. Poukazují totiž na to, že pro žádného zvažovaného výrobce by případný kontrakt s Applem nebyl natolik zásadní, že by výrazně pozvedl tržby společnosti. Automobilový trh je navíc velmi konkurenční a marže jsou zde tradičně dost nízké. Příkladem může být méně známá kanadská firma Magna International, která montuje například Jaguar I-Pace. Divize firmy, která auta pro jiné značky kompletuje, dosáhla v roce 2019 marže na úrovni 2,1 %. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se Apple, který od svých tradičních výrobků zvyklý na pohádkovou ziskovost, s novým oborem popasuje. 

Zdroj
9to5mac

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button