Novinky

Twitter Premium? Sociální síť hledá nové způsoby, jak zvýšit tržby

Twitter patří mezi nejpopulárnější sociální sítě světa. Jeho management se však roky potýká s jedním zásadním problémem. Miliony uživatelů totiž Twitter nedokáže příliš dobře monetizovat. Vedení Twitteru tak stále hledá cesty, jak prostřednictvím krátkých zpráv zvyšovat své příjmy. Před několika lety Twitter natáhl povolenou délku jednoho tweetu ze 140 znaků na dvojnásobek. To mělo síti přinést nové uživatele a stát se tak vážnějším konkurentem Facebooku. Nyní se Twitter pokusí vydat jinou cestou.

Zdroj: Unsplash

Zakladatel sítě Jack Dorsey dnes analytikům řekl, že jeho společnost hledá způsoby, jak zvýšit příjmy. Jedním z nich by pak mohlo být také předplatitelství. Úvahy ovšem mají být na samém začátku, a tak rozhodně nemůžeme čekat, že Twitter představí v nejbližší době předplatitelský režim. Není jasné, v čem by se potenciální Twitter Premium mohl odlišovat od Twitteru, který známe dnes. Pro sociální síť by to byl jistě velmi odvážný krok. Na bázi předplatitelství totiž nyní fungují služby, které uživatelům nabízení obsah ve formě hudby, filmů a seriálů nebo her.

Twitter testuje nové ikony mobilní aplikace a úpravy hlavní obrazovky

Twitter to ale se svým pokusem nejspíše myslí vážně. Otevřel totiž pracovní pozici, jejíž náplní bude právě koordinace zavádění předplatitelského režimu. Jako většina ostatních sociálních sítí, i Twitter získává prostředky na svůj provoz skrze prodej reklamy, která se pak zobrazuje uživatelům. Už při letmém prozkoumání obou sítí je ale jasné, že Twitter reklamy neservíruje v tak masivním měřítku jako Facebook. Pro uživatele je to příjemné, provozovatel sítě ale už léta bojuje s nedostatečnými tržbami.

Zdroj: www.9to5mac.com

Proto Jack Dorsey ve své poslední zprávě investorům nastínil, že možná existuje prostor, kdy by i sociální síť mohla částečně čerpat finance z předplatného. Twitter v posledním čtvrtletí utržil 562 milionů dolarů, což oproti předcházejícímu období představuje propad o 23 procent. Twitteru rozhodně nehraje do karet aktuální situace ve světě. Společnost se proto bude po nových způsobech monetizace porozhlédnout dříve, než původně plánovala.

Zdroj
Macrumors
Štítky

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Close