Novinky

Platit za vyhřívané sedačky jako za Netflix? BMW chce z výbavy aut udělat službu

Poslední roky je jasné, že Apple klade stále větší důraz na sektor služeb. Kontinuální přísun peněž je pro cashflow společnosti výhodnější než jednorázové zakoupení produktu. Proto Apple dnes nabízí služby jako Apple Music, Apple News, Arcade, nebo Apple TV+. Tohoto trendu si ovšem začínají všímat také další firmy, a to z oborů, od kterých bychom to úplně nečekali. Před několika dny totiž internetem proběhla zpráva o tom, že o větším zapojení předplatitelství uvažuje i automobilka BMW.

V případě nákupu vozu od tohoto výrobce se asi jen málokdo spokojí s jeho základní verzí. Zákazníci si tak svá BMW vylepšují o další prvky výbavy, za které si automobilka dokáže říct o pořádné příplatky. Je ovšem možné, že fanoušci BMW budou ještě na tyto jednorázové částky vzpomínat s nostalgií. BMW totiž údajně uvažuje o tom, že některé prvky výbavy podmíní právě předplatitelstvím. V reálu by to mohlo vypadat tak, že auto bude mít první 3 měsíce vyhřívané sedačky. Po uplynutí této doby se však funkce deaktivuje. Majitel tak bude muset zaplatit, což se bude pravidelně opakovat.

BMW tento odvážný plán odhalilo na své prezentaci, jejíž větší část věnoval systému BMW Digital Key. Na této novince automobilka spolupracuje s Applem. Větší rozruch ovšem pochopitelně vyvolala druhá část prezentace. Nešlo by jen o vyhřívané sedačky. BMW má v hledáčku také bezpečnostní asistenty. I ti by se mohli stát službou s nutností pravidelného předplácení. Prvky výbavy, které jsou dnes po zakoupení vozu k dispozici, si řidič bude moci aktivovat skrze aplikaci. Pro pořádek však musíme říct, že některé prvky výbavy by se takto aktivovaly permanentně. Do této kategorie by pravděpodobně spadaly bezpečnostní prvky.

Facebook se pochlubil headsetem pro virtuální realitu, co vypadá jako sluneční brýle

 

Jiné zase půjde aktivovat na období tří měsíců až tří let. Smysl to dává například v případě, že by zákazník platil za vyhřívané sedačky pouze přes zimu. Je tak vidět, že z moderního auta se stává v podstatě platforma, podobně jako například ze smartphonu. Tu si zákazník bude v budoucnu moci aktualizovat a vylepšovat dle libosti. Minimálně z počátku by se ovšem tato novinka setkala s nelibostí, a to převážně kontroverznější části zákazníků, kterých zrovna BMW nebude mít málo.

Zdroj
cnet.com

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button