V jednotě je síla. Airbus, Rolls-Royce a Siemens spolupracují na hybridním letadle

V jednotě je síla. Airbus, Rolls-Royce a Siemens spolupracují na hybridním letadle

Přestože se o letounech na elektrický pohon mluví čím dál častěji, jejich zařazení do reálného provozu je ve větší míře zatím v nedohlednu. To ale neplatí o hybridech. Airbus, Rolls-Royce a Siemens totiž spolupracují na zcela novém prototypu s názvem E-Fan X, který kombinuje možnosti spalovacího motoru s elektromotorem a nabíjecím akumulátorem. První testovací let by se měl uskutečnit už v roce 2020.

Pro začátek plánují společnosti přestavět čtyřmotorový úzkotrupý dopravní letoun BAe 146. Airbus bude zodpovědný za celkovou integraci řídící jednotky a baterie. Rolls-Royce dodá výkonné motory a Siemens dva megawattové elektromotory, DC převodník a rozvodný systém.

Trio významných partnerů si od své spolupráce slibuje především rychlý vstup hybridů do komerční sféry. V horizontu deseti let bychom se tak mohli dočkat středně velkých letadel s poloviční spotřebou fosilních paliv, což by mělo obrovsky pozitivní vliv na životní prostředí. Osobně tomuto trojlístku přeji úspěch. Už jenom nápad spojit své síly a pracovat na něčem tak významném jako je ochrana naší planety je prostě úctyhodný.

Budoucnost v letecké dopravě? Žádný futuristický pohon, ale úsporné dvoumotorové letadlo 

Zdroj

Autor

David Pravda
Blázen do veškeré mobilní techniky, fanoušek Applu, deskových her a dobrého fotbalu. Rád se věnuje urbex fotografii a geocachingu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.