iPad je králem tabletů. Ostatní výrobci pouze sbírají drobky

iPad je králem tabletů. Ostatní výrobci pouze sbírají drobky

Applu se poslední fiskální kvartál podařilo prodat 9.1 milionu iPadů, z toho 1.8 milionu byly modely Pro (recenze). Letošní prodejní výsledky pomohly iPadu povyskočit o 2.1 % v meziročním podílu na trhu tabletů a zajistily tím nejvyšší podíl od roku 2014. Aktuálně iPad pohodlně sedí na 28.8 % trhu s náskokem 12.1 % nad společností Samsung, která si drží druhou pozici.

Trh s tablety se za posledních pár let stále zmenšuje. Pouze za poslední rok se celkový prodej propadl o 11.7 %. Vinit můžeme především stále se zvětšující smartphony kvůli kterým, si nemalé množství uživatelů začalo pokládat otázku o nezbytnosti tabletů (sám jsem jedním z nich). Po zakoupení iPhonu 8 Plus jsem si uvědomil, že si bohatě vystačím s laptopem a smartphonem. iPad jsem tedy odložil na poličku, ze které na mě od té doby pouze smutně kouká.

Apple se pokouší oživit prodeje tabletů

Nejnovější 9.7“ iPad, který byl představen koncem března letošního roku, se od svých předchůdců liší především cenou, která startuje  už na 8 990 Kč za základní model s 32GB úložištěm. Kvůli klesajícím prodejům tabletů je tento krok od Applu naprosto pochopitelný. Cupertinský tým se pokouší oživit prodeje iPadu s cenově dostupnou verzí, zaměřenou na vzdělávací systém. Zdali bude tento krok úspěšný, nebo ne, se dozvíme až na konci příštího kvartálu. Ať už je budoucnost tabletů jakákoli, můžeme si být jisti tím, že Apple dělá, co může, aby si udržel první pozici na tomto trhu.

Zdroj

Autor

Karel Nohejl
Student leteckého inženýrství. Fanoušek moderních technologií, cestovaní a vesmíru.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.