Šílené zrychlení, slušný dojezd a chytré inovace. Porsche představilo svůj první elektromobil
Nejrůznější elektrická auta představují téměř všichni výrobci aut. Mánií, kterou spustila paradoxně stále ztrátová Tesla, se nechalo ovlivnit i jinak velmi konzervativní Porsche. Automobilka vyrábějící ikonický model 911 tak nyní představila svůj první elektromobil. Jmenuje se Taycan a vychází z konceptu Mission E, který společnost ukázala už dříve.
Elektrická novinka z Německa nabídne svému majiteli 750 koňských sil, což je na čtyřmístný sedan velmi slušná dávka. Zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu pak překoná i kdejaký spodiny vypouštějící supersport. Na stovku se totiž Taycan dostane za necelé tři vteřiny. Odkaz na staré benzinové časy si ovšem Porsche u svého prvního plně elektrického vozidla neodpustilo. Dvojice modelů, které půjdou do prodeje, totiž ponesou název Turbo a Turbo S, tedy tradiční označení aut s přeplňováním.
Už není kam růst. Nástupce iPhonu XR příliš výkonu navíc nedostane
O pohon se stará dvojice elektromotorů, přičemž každý má na starosti jednu nápravu. Poněkud nezvykle dostal zadní elektromotor dvoustupňovou převodovku. Podle Porsche to Taycanu zajistí pekelně rychlou akceleraci a při vyšších rychlostech naopak ekonomičtější provoz a tím pádem i vyšší dojezd. Podle evropských metrik by Taycan Turbo měl na jedno nabití zvládnout asi 450 kilometrů. Silnější verze Turbo S pak bude mít dojezd o několik desítek kilometrů kratší.
Že se Porsche rozhodlo do segmentu elektroaut vstoupit ve velkém, dokazuje i využití vícesystémového napětí s 800 V. Díky tomu by mělo být u rychlonabíječky možné dobít 100 kilometrů dojezdu za 5 minut. Na nabití 80 procent kapacity baterie pak bude stačit 22 minut. Co se týče ceny, ta podle očekávání rozhodně lidová nebude. Cenovka Porsche Taycan bude začínat kolem hranice 5 milionů korun.