Novinky

Zájem o Vision Pro citelně opadl. Apple údajně zvažuje, jak naloží s vývojem další generace

Vision Pro údajně není takový trhák, jak si Apple představoval...

  • Apple snižuje dodávky Vision Pro na polovinu
  • Vývoj další verze je údajně v ohrožení
  • Nad dostupností Vision Pro na ostatních trzích visí velký otazník

Známý analytik Ming Chi-Kuo vyslal do světa další zprávu, ve které uvádí, že Apple byl donucen snížit dodávky AR/VR headsetu Vision Pro. Kuo tvrdí, že Apple původně očekával, že letos vypustí do světa na 700 až 800 tisíc kusů náhlavních souprav. To se ovšem mělo změnit a nyní v Cupertinu počítají s dodávkami v maximální výši 400 až 450 tisíc kusů. 

Pokud má Kuo pravdu, tak výrobní kapacita byla snížena zhruba na polovinu, což může avizovat vážný problém. Dobře informovaný analytik tvrdí, že poptávka po Vision Pro ve Spojených státech velmi prudce klesla. Zájem uživatelů měl dokonce klesnout natolik, že to donutilo vedení Applu přehodnotit celkovou strategii. 

Na Vision Pro si v Evropě nejspíš ještě počkáme

Předchozí zprávy uváděly, že Apple uvede Vision Pro na mezinárodních trzích ještě před letošní vývojářskou konferencí WWDC 2024, která se bude konat v červnu. Ochabnutí poptávky na domácím trhu však mělo způsobit, že managament firmy se rozhodl pro konzervativnější přístup. Jednoduše řečeno, jestli jste spoléhali na to, že si ještě před létem pojedete koupit Vision Pro do nejbližší prodejny Apple Store, máte smůlu.

Zájem o headset je údajně natolik bídný, že v Applu se aktuálně zabývají otázkou, jak by měl vypadat další vývoj. Původní predikce počítaly s tím, že druhá generace Vision Pro se objeví v druhé polovině roku 2025. Podle Kua to nakonec může být úplně jinak, respektive další verze může přijít mnohem později.

Na každé šprochu pravdy trochu

Přestože je Ming Chi-Kuo dlouhodobě považován za spolehlivý zdroj s napojením na zákulisí Applu, je třeba brát v potaz, že nejde o oficiální informace. Kontra této zprávě dává například starší prohlášení redakce Financial Times, která už loni predikovala, že Apple nevyrobí více jak 400 tisíc kusů headsetu. Existuje tedy šance, že Apple před dodavatelským řetězcem pouze zmínil různé scénáře pro případ, že by bylo nezbytně nutné navýšit produkční kapacity.

Upřímně si myslím, že pravda bude někde uprostřed. Vision Pro je bezpochyby úžasný produkt, nicméně ani v nejmenším nevykazuje atributy bestselleru. A je otázkou, zda vůbec někdy měl takové ambice. Vision Pro se postupně profiluje jako zařízení, které pomáhá lékařům, architektům a obecně je cítit, že největší zájem o něj má spíše firemní klientela. Zda platforma visionOS globálně uspěje a otřese trhem, ukáže až další verze headsetu, která bude dostupnější a nabídne natolik atraktivní aplikace a obsah, kterému běžný uživatel nedokáže odolat.

Zdroj
medium

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, rodina, elektronická hudba, příroda a moderní technologie.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button