V Applu věří, že teprve 4. generace Vision Pro dosáhne ideální podoby
Troufám si tvrdit, že nejsem jediný, koho při pohledu na Vision Pro napadlo, jak bude vypadat tento typ zařízení za několik let. Přestože jde o fantastický kus hardwaru, Apple se nevyhnul řadě kompromisních řešení, které se současnými technologiemi nešlo vyřešit jinak.
Na podobné téma se nedávno vyjádřil Mark Gurman z agentury Bloomberg, který ve svém nejnovějším newsletteru publikoval vcelku zajímavou zprávu. V té uvádí, že někteří členové týmu, kteří pracují na Vision Pro, mají pocit, že je třeba udělat ještě spousty práce. V Applu údajně věří, že současná verze má k dokonalosti opravdu daleko. Cílovou metou má být totiž produkt, který uživatelé budou moci používat na denní bázi. To samozřejmě mohou již nyní, ale pojí se s tím řada problematických bodů počínaje omezenou výdrží přes vyšší hmotnost a tím omezenou míru celkového komfortu.
Řada uživatelů Vision Pro totiž uvádí, že headset je opravdu těžký, neskladný a obecně jej nevnímají jako produkt, který by dokázali používat celý den. Je tedy logické, že právě na tuto oblast se Apple zaměří jako první. Další generace budou muset být ve všech ohledech menší a především lehčí.
Snad Vision Pro nedopadne jako iPad
Podle Gurmana se v Cupertinu počítá s tím, že Vision Pro dostane ideální podobu až s příchodem čtvrté generace, která odstraní většinu současných neduhů. Do té doby má dorazit také celá řada softwarových aktualizací a dalších vylepšení, které mají Vision Pro přidat na atraktivitě.
Možná se to nezdá, ale inženýry Applu nečeká lehké období. Pokud by se předem nastavené cíle jakosti nepodařilo splnit, Vision Pro by mohl skončit podobně jako iPad. V Applu si totiž jeden čas mysleli, že iPad může nahradit Mac, respektive že uživatelé jej budou vnímat jako nástroj pro produktivitu. Realita je ovšem taková, že iPad pořád stojí na okraji zájmu a svůj původní účel pomalu ztrácí.
Pro následující období bude nesmírně důležité, aby Vision Pro zaujal zejména vývojáře třetích stran, kteří zvládnou pro tuto platformu vytvořit dostatečně atraktivní aplikace a hry. Ty budou naprosto klíčové pro druhou generaci headsetu a nejspíš i pro jeho cenově dostupnější verzi, která by se mohla objevit v příštím roce.