Touha po inovacích klesá. Lidé si nové iPhony často pořizují až po čtyřech letech
V posledních týdnech se stále intenzivněji mluví o tom, že prodejní čísla iPhonu přidávají Applu vrásky na čele. Společnost se odhodlala k velmi neobvyklému kroku a přestala již nadále prodejní výsledky svého nejdůležitějšího produktu zveřejňovat. Jediným logickým vysvětleném podobného kroku, který za sebou zanechal řadu znejistěných investorů, jsou obavy Applu z budoucího vývoje. Odborníci jako nejčastější důvod nasycení poptávky zmiňují klesající zájem v Číně, nebo možná až příliš vysoké ceny, za které Apple své smartphony prodává. To souvisí také s tím, že uživatelé si nové generace iPhonu pořizují později než bývalo zvykem.
V roce 2016 průzkum agentury eMarketer odhalil, že 60 procent amerických uživatelů iPhonu si nový model kupuje nejpozději jednou za dva roky. Dříve bylo totiž zvykem, že právě každý druhý rok Apple představil zcela novou generaci svého klenotu, zatímco v letech mezi tím docházelo jen ke kosmetickým změnám. Od té doby se však tento cyklus zřetelně prodloužil.
Medaile pro olympiádu v 2020 budou částečně vyrobeny ze starých iPhonů
Lidé, kteří si v roce 2018 pořídili nový iPhone tak učinili průměrně tři roky od posledního nákupu. Letos se navíc ukazuje, že se tato doba nejspíše prodlouží až na čtyři roky. Jedním z faktorů, který nový trend zapříčinil, je bezpochyby výrazně zlevněný program výměny baterie v iPhonu, jež Apple loni nabízel. Také je ale zřejmé, že hlad uživatelů po každoročních inovacích už není tak velký, jako tomu v minulosti bylo zvykem. Pro výrobce je navíc neustálé přinášení novinek stále složitější. Smartphony zkrátka po dekádě zdokonalování dospěly do fáze, kdy je můžeme považovat za v podstatě hotový produkt. Současná vylepšení jsou už jen spíš přetahovanou mezi jednotlivými výrobci o nejlepší parametry, které několikanásobně převyšují požadavky průměrného uživatele.