Na tohle všichni čekali. Společnost Magic Leap představila unikátní brýle pro rozšířenou realitu

Na tohle všichni čekali. Společnost Magic Leap představila unikátní brýle pro rozšířenou realitu

Po více než třech letech představila společnost Magic Leap zbrusu nové brýle pro rozšířenou realitu. Magic Leap One se skládají z několika částí, které dohromady dávají ucelenou platformu, která by měla dle tvrzení výrobce přinést zcela nový pohled na technologii obohacující reálné prostředí o virtuální prvky. Na úvod je třeba zmínit, že samotné brýle působí jako vystřižené z cyberpunkového plakátu na poslední díl vesmírné střílečky. Dalším prvkem je dedikovaný počítač ve tvaru většího puku a bezdrátový ovladač.

Magic Leap One má umět pracovat hned s několika metodami vstupu. Kromě navigace za pomoci ovladače byla integrována podpora gest snímající pohyby hlavy a také očí. Samozřejmě nechybí ani stále populárnější hlasové ovládání, které má být stejně intuitivní jako v případě asistentů od Applu či Amazonu.

Pověste si obří televizor třeba nad krb a kdykoli se pohledem vrátíte, obrazovka bude přesně tam, kde jste ji nechali,“ slibují tvůrci projektu. Vývojářské nástroje mají být k dispozici počátkem roku 2018 a ještě tentýž rok má dojít k prvním expedicím samotného hardwaru. Reakce prvních novinářů pozvaných na předváděcí akci jsou až neobvykle pozitivního charakteru. Ať už jde o náročné animace či práci s virtuálními prvky, vše je údajně ukázkově plynulé. Problém není ani s ergonomií, brýle mají být dostatečně pohodlné pro dlouhé nošení. Výrobce navíc počítá s několika velikostmi a různými druhy čoček. Co se týče hardwaru, Magic Leap One nabízí srovnatelný výkon jako například herní notebooky Alienware či poslední generace MacBooku Pro (recenze) s dedikovanou grafickou kartou.

Brýlím pomáhá s rozpoznáváním prostoru kvarteto špičkových mikrofonů a celkem šest kamer. Headset se chlubí o něco lepším zorným polem než konkurenční Microsoft HoloLens, ovšem i tak je třeba počítat s jistými limity. Velkou neznámou prozatím zůstává cena. S ohledem na míru použitých technologií určitě nepůjde o masově dostupnou záležitost. Míra komerčního úspěchu bude záviset nejen nad cenou, ale především na množství kvalitního obsahu, který dokáže uživatele přitáhnout. Na odpověď této otázky si ovšem budeme muset ještě nějaký čas počkat. 

Autor

Richard Streit
Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, elektronická hudba, příroda a moderní vědy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.