Novinky

Tesla Model 3 jde na dračku. V prodejích poráží tradiční americké automobilky

Ať už je váš názor na Elona Muska jakýkoliv, jedno se mu upřít nedá. Podařilo se mu rozhýbat zkostnatělý automobilový průmysl. V dobách prvního Tesla Roadsteru to vypadalo pouze na rozmar jednoho milionáře, nicméně o pár let později se objevil elektromobil Tesla Model S a věci se daly konečně do pohybu. Dříve neflexibilní dinosauři z řad tradičních automobilek začaly upírat svou pozornost k Muskovi, který stále hlasitěji volal po revoluci v elektromobilitě.

Zásadní zlom měl přijít s uvedením Tesla Model 3, který však pohořel na nedostatečné výrobní kapacitě. Situace byla natolik vážná, že optimalizaci výroby musel na chvíli převzít samotný otec automobilky. Přes všechny produkční trable to ovšem americké zákazníky neodradilo. Po Tesla Model 3 je obrovský hlad a nepomáhá ho utišit ani citelné zrychlení výrobních linek.

O pěknou ilustraci aktuálního stavu se postarala redakce zahraničního webu CleanTechnica, která publikovala zajímavou tabulku s nejprodávanějšími automobily ve Spojených státech. Na jednoduchém grafu je patrné, že Tesla Model 3 je čtvrtým nejžádanějším automobilem a zároveň bere první příčku mezi americkými výrobci.

Provětrali jsme Tesla Model X 100D. První SUV, co vám dá křídla

Před Teslu se dostala pouze japonská produkce, které dominuje Toyota Camry. Zajímavé bude sledovat, jak s žebříčkem zamává zrychlení výroby na automobilkou avizovaných deset tisíc kusů za týden. Velmi slibně zní také prodeje v Číně, kde Tesla staví vlastní továrnu a připravuje se tak na masivní poptávku ze strany tamních řidičů.

Štítky

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, elektronická hudba, příroda a moderní vědy.

Doporučené články

4 Komentáře

  1. Pěkný, optimistický článek, který má však hned několik háčků
    1) tabulka zahrnuje pouze „osobní auta“ (passenger cars), jenže v USA jsou nejprodávanější kategorií „pickupy“ (trucks) a v září 2018 se prodalo přes 43 tisíc Chevroletů Silverado, přes 51 tisíc Dodge RAM a přes 75 tisíc Fordů F-series, což je nejprodávanější model v USA už asi 50 let
    2) prodejům Tesly 3 pomáhají mohutné kalifornské státní subvence při nákupu, které snižují kupní cenu… a tyto subvence klesají s každým vyrobeným a prodaným kusem (tak jsou nastaveny), takže Tesla neustále zdražuje (a přesto dál prodělává)
    3) Čína je lídrem v elektromobilitě, čili na čínském trhu je taková domácí konkurence mnohem lepších (a hlavně levnějších) elektromobilů, že Tesla nemá šanci se tam prosadit… až si Teslu koupí všichni bohatí čínští snobové, kterým jde o to mít „zahraniční luxusní zboží“, poptávka klesne a prodeje se propadnou

    Muskovi se musí nechat, že nastartoval elektromobilitu (hlavně na západním pobřeží USA), ale do budoucna Tesla nemá šanci přežít… tradiční (a čínské) automobilky ji převálcují. Mimochodem, nejprodávanějším elektromobilem na světě je Nissan Leaf, druhým je Renault Zoe a třetím Toyota Prius (taky jeden z průkopníků, který se jen horkotěžko drží na špici)… Tesla 3 je MOŽNÁ čtvrtá

  2. Tesla je jedna veliká bublina co jednou musí splasknout. Čím déle to bude trvat, tím větší rána to bude. Stačí se podívat jak vypadá zpracování, spolehlivost a spousta dalších věcí, který v pravým světle ukazují, jaký šmejd to je. Ale souhlasím s tím, že Musk dokázal všechny rozpohybovat…

  3. A představte si, jaký by byly prodeje, kdyby měla přístrojovou desku jako v Modelu S. Nebo prostě kdyby měla přístrojovou desku. Jakoukoli. To bych jí kupoval i já.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Close