Novinky

Roboti Apple zatím neovládli. Lidé jsou ve výrobě stále lepší

Automatizace a postupné nahrazování lidské práce roboty, je aktuální otázka pro množství firem. Ačkoliv přináší úsporu nákladů na lidské pracovníky, je logicky spojena také s četnými problémy. Detaily o tom, jak se s automatizací výroby vypořádává Apple, nám nyní poodhalil web The Information. S robotizací začal Apple koketovat už v roce 2012. Tehdy prý založil tým specialistů, kteří se ve speciálním výzkumné středisku měli věnovat otázce snižování potřeby lidské síly při produkci jablečných zařízení.

Zdroj: apple.com

Jednou z největších výzev je údajně konstrukce robota, který by dokázal připevnit šroubky. Jeho rameno totiž nejprve musí malou součástku uchopit a potom ji přesně zašroubovat. Ač se to nezdá, zdá se být robotické připevnění šroubku skutečným oříškem. Celou situaci jen ztěžuje fakt, že v šroubky zařízeních Apple jsou skutečně miniaturní. Umístnění něčeho tak malého zkrátka vyžaduje cit, což je něco, s čím mají roboti logicky problém. Další komplikací přináší nanesení lepidla pod displej. U některých modelům, nejspíše jde o ty s minimálními rámečky kolem obrazovky, je pouze milimetrový prostor, kam se musí lepidlo nanést. Jeden člen robotického týmu pro The Information prozradil, že někteří čínští dělníci jsou v tomto nelehkém úkolu schopnější než roboti.

NASA již počítá s tím, že ISS zpřístupní nové vlně vesmírných turistů

Ač se specialistům na robotiku nepovedlo všechno, dílčí úspěchy tým údajně zaznamenal. Podíl lidské práce se tak pří výrobě produktů Applu postupně snižuje. Roboti se používají například pro testování Apple TV, Apple Watch a iPadů. The Information dodává ještě jeden příklad toho, kdy automatizace nešla úplně podle plánu. V toce 2014 se připravovala výroba 12“ MacBooku. Ten už se dnes mimochodem neprodává. Roboti počítače údajně nekompletovali tak dobře jako lidé. Právě kvůli podobným problémům ve výrobě bylo představení unikátního laptopu nakonec odloženo až na rok 2015.

Zdroj
Macrumors
Štítky

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Close
Close