Novinky

Rakouská firma vykuchala Tesla Model 3 a přestavěla jej na hybrid, co ujede 1000 kilometrů

Automobilový průmysl prochází zásadní proměnou. Je téměř jisté, že automobily spalující fosilní paliva mají svá nejlepší léta za sebou. Čím dál větší procento výrobců vidí spásu v elektromobilech, ovšem ty se stále perou s krátkým dojezdem a dlouhým nabíjením. Jde tedy o jakési přechodné období, kterého se snaží využít řada nejrůznější společností. Mezi ne patří také rakouská firma OBRIST Powertrain, která se zabývá vývojem hybridních systémů.

K prezentaci nejnovější verze si společnost vybrala vskutku netradičního dárce – Tesla Model 3. Z ní odebrala část bateriového systému a ke zbytku článků připojila benzínový dvouválec o výkonu 40 KW (54 HP). Motor váží pouhých 95 Kg a funguje jako generátor elektrické energie, která je ukládána do akumulátorů Tesly.

Možná se nyní ptáte, co pány z OBRIST Powertrain přimělo k přestavbě Modelu 3 na hybrid. Rakouští inženýři totiž věří, že všechny aktuální elektromobily jsou příliš drahé a že nejlepším způsobem, jak je zlevnit, je přidání benzínového motoru. Tím v podstatě vznikne klasický plug-in hybrid, kterému však u OBRISTu říkají po svém – Hyper Hybrid.

Upravená Tesla Model 3 s implementovaným hybridním systémem Obrist Mark II zvládne ujet na plnou nádrž a baterky až 1000 kilometrů. To je už poměrně slušný akční rádius, na který mohou řidiči slyšet. Elektromobily obecně jsou fajn záležitost, ovšem stále se nejedná o plnohodnotnou konkurenci pro automobily spalující benzín či naftu. Než se toto manko podaří srovnat, hybridní pohon není až tak nesmyslný, jak se může zdát. To ostatně dokazuje fakt, že nejmenovaná automobilka již podepsala s OBERIST Powertrain partnerství a nejpozději do roka bude na světě licenční smlouva.

Štítky

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, elektronická hudba, příroda a moderní vědy.

9 Komentáře

  1. Jako nekdo kdo jiz treti rok jezdi elektromobilem nesouhlasim s nazorem, ze prekazkou k rozsireni elektomobility je kratky dojezd a dlouhe dobijeni. Valna vetsina z nas denne najezdi maximalne do 50km a pro takoveto cesty je elektromobil idealni vozitko. Kdo potrebuje najet vice, udela si po 150 – 200km prestavku na WC a na kavu a za 20 – 30 minut ma nabito na dalsi cestu. Myslim, ze nejvetsi brzdou pro rozsireni elektromobility je nedostatecna infrastruktura pro nabijeni a nevyzralost spolecnosti, ktera se jen velice tezko vzdava jiz zazitych navyku.

      1. Mozna oboje 🙂 Ale faktem je, ze tak casto nemam potrebu jezdit vetsi vzdalenosti. 99% mych cest se vejde to jednoho nabiti (mozna dvou, kdy druhe udelam az dojedu tam kam potrebuji).

        1. Kazdemu kdo to ma jako soukrome auto to bohate staci, problem jsou sluzebni vozy … Tam to jeste dlouho nepujde.

    1. problém vaší elektromobility je ten, že jste své emise úpřesunul do okolí našich tepelných elektráren a všem jen pokrytecky ukazujete jak jste čistý

            1. Jak to funguje? Tahá si vlastní dráty a má své rozvodné stanice? Nebo dodává do společné sítě pouze energii z obnovitelných zdrojů v určitém objemu?

              Co vím, tak odběrové špičky se řeší nákupem energie ze zahraničí z plynových elektráren, protože jdou snadno rozjet a rychle vypnout – což s větrem či sluncem nejde. Což by ale znamenalo, že při zvýšeném odběru by byla i ta vaše čistá energie vyvážena trochou té „špinavé“, protože jinak by byl chvilkový výpadek.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Close