Novinky

Půjde to i bez nafty. V Jižní Africe chystají testy 290tunové sklápěčky na alternativní pohon

Elektrická mánie postihla celý automobilový průmysl. Na zodpovězení otázky, zda se jedná o správnou cestu, která vyřeší všechny klimatické starosti, anebo jen o slepou uličku, si budeme muset ještě počkat. Jedno ovšem musí uznat snad i ten poslední odpůrce aut bez spalovacích motorů – výrobci dopravních prostředků občas na alternativní pohon dokazují, že i s elektřinou se dají dělat divy. Toho chtějí docílit i strojírenské společnosti ENGIE a Williams Advanced Engineering, které společně pracují na elektrickém obřím sklápěči. 

Jedná se o ikonické stroje monstrózních rozměrů, které bychom v českých končinách nenašli. Nejčastěji pracují v povrchových dolech v Austrálii nebo třeba v Jižní Africe. Obě zúčastněné firmy říkají, že nový typ pohonu nabídne stejnou sílu a výkon jako dieselový ekvivalent. Monstrum by mělo vážit 290 tun. Bude také mnohem tišší a jeho provoz bude ekonomicky výhodnější. Na vývoji se podílí i těžební společnost Anglo American. Obří elektrický sklápěč má být jedním ze způsobů, kterým chce společnost dosáhnout snížení produkce emisí. 

Mac Pro trpí bizarním nedodělkem. Přídavná kolečka za 13 tisíc nejdou zabrzdit a počítač díky nim ujíždí

Výtvor by měl být už brzy připraven k testování. Nejprve bude nasazen v jihoafrickém dole Mogalakwena, kde se těží platina. Dosud měl největší elektrický nákladní automobil v této kategorii 45 tun. Chystané vozidlo jej tak se svými 290 tunami výrazně překoná. Kromě baterie budou v útrobách náklaďáku umístěny také palivové články. Inženýři tak mají zároveň v plánu použít i vodíkový pohon. 

Zdroj
BI

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Doporučené články

Jeden komentář

  1. Pokud mě technické znalosti nešálí, je u těchto těžkých dumperů běžný pohon dieselelektrický, tedy v podstatě dieselelektrická lokomotiva, kde kola roztáčejí elektromotory elektřinou produkovanou dieselgenerátorem. Takže jde jen o to, kam nacpat baterii akumulátorů a tiše doufat, že vydrží co nejdýl. Stále tiše žasnu, co tzv. novináři dokáží postit do světa bez ověření a přitom se zaklínat, že na internetu je vše.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button