Novinky

Netflixu ubývají uživatelé. Zachránit to má reklamní tarif, který ale nenabídne všechno

Netflix – synonymum posledních let pro streamování seriálů a videí, to nemá jednoduché. Konkurence především z řad zavedených filmových studí dokázala pořádně přitopit pod kotlem, díky čemuž Netflixu začínají ubývat uživatelé. Jen v USA a Kanadě společnost za poslední čtvrtletí ztratila 1,3 milionu uživatelů. Růst uživatelské báze v jiných částech světa takto razantní úbytek nevyrovnal. Službu tak aktuálně celosvětově využívá o 970 tisíc domácností méně než před třemi měsíci. Úbytek diváků se tak zrychluje. Inspiraci v boji proti odcházejícím uživatelům Netflix hledá u další streamovací legendy. U Spotify.

Platforma totiž už delší dobu připravuje nový levnější tarif. Uživatelé se však budou muset připravit na reklamy. Na rozdíl od Spotify si tedy Netflix i v tomto režimu bude účtovat pravidelný poplatek. Bude však výrazně nižší. Nyní ale magazín Deadline přišel s poměrně zásadní informací. Tarif, který má zachránit společnost, totiž nenabídne veškerý obsah. Šéf Netflixu Ted Sarandos to vysvětlil tím, že zpřístupnění licencovaného obsahu i v novém typu členství by vyžadovalo vyjednání nových smluv s filmovými studii. Jednak na to není čas a zároveň ani firma nemá jistotu, že by jednání dopadla dobře.

Apple čelí problémů s dodávkami komponent pro iPhone 14. Jaký to bude mít vliv na dostupnost?

Můžeme tak hádat, že firma svůj nový tarif postaví především na vlastním obsahu, kterého už dneska vlastní obrovské množství. Někdo může namítat, že kvalita u masové Netflixové tvorby velmi často pokulhává, co se týče kvantity, je ale zřejmé, že Netflix své konkurenty stále válcuje. Sarandos ovšem uklidňuje, že levnější forma předplatného stále nabídce valnou většinu titulů. Reklamní režim Netflix připravuje ve spolupráci s Microsoftem, který mu má pomoci s technologií a prodeji. Co přesně to znamená, samozřejmě zatím nevíme. Předpokládá se ale, že Microsoft bude v rámci Netflixu zajišťovat provoz reklam. Nový tarif firma spustí v roce 2023.

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button