Novinky

Jak to vypadá, když Apple koupí váš startup? Údajně jde o mimořádně stresující zážitek

Čas od času internetem probleskne zpráva o tom, že Apple koupil nějakou malou firmu. Mohlo by se zdát, že pro zakladatele startupu se jedná o splněný sen. Na účtu přistane pohádková suma a unikátní technologie firmy se mohou dále rozvíjet s podporou v podstatě neomezených finančních možností Applu. Skutečnost ale vždy nemusí být úplně růžová. O své zkušenosti s životem po akvizici Applem nyní na svém Twitteru promluvil vývojář David Hodge. 

Kalifornský gigant v roce 2013 koupil jeho startup jménem Embark, který se zabýval tvorbou nástroje pro plánování cest městskou hromadnou dopravou. Celý příběh začal momentem, kdy se Hodge dostavil do Applu, aby svůj projekt představil. Později se ukázalo, že ve skutečnosti se jednalo o první konkurz, kdy se lidé z Applu rozhodovali, zda nabídku na odkup učiní. David Hodge dále popisuje, že celý proces je “pekelný”. Ani po akvizici monstrózní společností totiž úspěch není zaručen. Pokud věci nefungují jak mají, jde o absolutní konec firmy. S akvizicí je také spojeno obrovské papírování. 

Symboly svobody musí pryč. Apple v Hong Kongu skrývá emoji s taiwanskou vlajkou

David Hodge musel kvůli nekonečným schůzkách v Applu odmítnout pozvání na Worldwide Developers Conference 2013. Rozhovory nakonec trvaly tři měsíce a přišly na 195 tisíc dolarů. Většinu této částky pochopitelně představují náklady na právníky. Embark plánoval, že svůj produkt představí po 16 měsících vývoje. Po akvizici Applem se harmonogram smrštil na 8 měsíců. To bylo podle Davida Hogde mimořádně stresující. 

Symboly svobody musí pryč. Apple v Hong Kongu skrývá emoji s taiwanskou vlajkou

Akvizice byla zastřena tajemstvím. I následná party po podpisu smlouvy se proto musela konat na chatě na tajném místě. Dodnes také není úplně jasné, kolik tehdy Apple za Embark zaplatil ani nakolik jeho technologie vlastně využil. Pro Apple jde o naprosto rutinní postup. Podle Tima Cooka koupí výrobce iPhonů nějaký startup průměrně jednou za dva až tři týdny. Často přitom Apple nejde o technologie, ale o lidské mozky. 

Zdroj
CultofMac

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button