Novinky

HomePodu se rok po zahájení prodejů příliš nedaří. Jeho konkurenti jsou na tom podstatně lépe

Chytrý domácí reproduktor HomePod se na pultech obchodů poprvé objevil přesně před rokem. I samotnému Applu muselo být jasné, že toto zařízení se masově prodávaným produktem nejspíše nestane. Přesto ale věřil tomu, že se HomePod stane lídrem vlastního nevelkého trhu. Jak se prodejům reproduktoru HomePod skutečně daří, nyní ukázala data analytické společnosti Strategy Analytics. Ta ukazují, že ačkoliv HomePod za poslední sledovaný kvartál zaznamenal 45% růst prodejů, není jeho tržní podíl příliš povzbudivý. Konkurenti i celý trh totiž rostli rychleji.

Analytici společnosti odhadují, že Apple v posledním čtvrtletí roku 2018 prodal 1,6 milionů HomePodů, což na trhu s chytrými reproduktory představuje pouze 4% podíl. Neohroženým vládcem rozvíjejícího se segmentu je Amazon, jehož reproduktory Echo drží zhruba třetinový podíl. Za poslední rok jejich prodeje navíc vyrostly o 90 procent. Ještě větší růst zaznamenal druhý Google, který prodává pětinu všech chytrých reproduktorů. Google v meziroční srovnání zvýšil prodeje dokonce až o 123 procent. 

HomePod čekají velké změny. Apple pro něj vyvíjí Face ID a senzory pro bezdotyková gesta

Jedinou společností, které se prodeje naopak propadly, je Xiaomi. Čínské společnosti za poslední kvartál loňského roku klesly prodeje o 5 procent na celkem 1,8 milionů prodaných kusů. Dohromady mladý trh s chytrými reproduktory za sledované období vzrostl o 70 procent. Celkem se za poslední čtvrtrok roku 2018 prodalo 38,5 milionů chytrých reproduktorů. Kromě Amazonu, Googlu, Xiaomi a Applu se v první šestce umístily také čínské společnosti Baidu a Alibaba. 

Zdroj
macrumors
Štítky

Michal Benatzky

Možná budoucí novinář, fanoušek chytrých zařízení, seriálů, britského humoru a Indie hudby. Když zrovna něco nepíše, projíždí na kole Beskydy a příležitostně studuje.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Close