Novinky

Důsledek tvrdé konkurence a sdílení hesel: Netlixu ubývají předplatitelé po milionech

Pokud měla celosvětová pandemie nějaké vítěze, jedním z nich byla bezesporu americká streamovací služba Netflix. Lidé začali trávit ve svých domovech více času než kdy dřív, což se nevyhnutelně projevilo také větším počtem hodin strávených před televizní obrazovkou. Netflix tak o nové předplatitele neměl nouzi. Vypadá to ale, že zlaté časy Netflixu jsou pryč. Takový je závěr nové zprávy určené pro investory, která mezi akcionáři Netflixu způsobila slušnou paniku. Akcie firmy se totiž propadly až o pětinu. Například odchodem z Ruska firma přišla o 700 tisíc zákazníků.

Zdroj: netflix

Jak to tedy s Netflixem aktuálně vypadá? Společnost přiznává, že růst nových předplatitelů razantně zpomalil. Celkově dokonce v minulém kvartálu ztratila okolo 200 tisíc předplatitelů. Aktuální čtvrtletí má být přitom ještě mnohem horší. Na veřejnost totiž prosakují informace, podle kterých Netflix odepsal až dva miliony předplatitelů. Největší streamovací společnost pronásledují dva hlavní strašáci. Tím prvním je rostoucí konkurence. Doby, kdy byl Netflix nezpochybnitelným lídrem, jsou pryč. Své streamovací služby dnes provozuje Disney, HBO, Apple nebo třeba Amazon. Nabídka Netflixu je stále zdaleka největší. Mnoho uživatelů ale předplácení jednotlivých služeb střídá. Netflixu pak vypadávají tržby.

Tři novinky, které se můžou objevit v připravované aktualizaci macOS 13

Dalším důvodem je obrovská masa uživatelů, kteří za službu vlastně neplatí. Model, kdy jeden účet využívají až čtyři lidé, je ve světě naprosto běžný a Netflix díky němu přichází o obrovské peníze. Firma dlouhodobě vyhrožuje tím, že možnosti přihlašování na jeden účet z více míst omezí. Netflix si aktuálně platí 222 milionů domácností. Ve skutečnosti však filmy a seriály sledují v minimálně 300 milionech domácností.  Zatím nejúčinnějším nástrojem v boji za sdílení hesel, se zdá být nová funkce, kdy uživatelé mohou svá hesla sdílet za další příplatek. Jinak může Netflix s odlivem zákazníků bojovat jen jedním způsobem. Obsahem. Třeba posílením neanglické tvorby. Firma si od toho kroku slibuje platících fanoušků mimo anglicky hovořící země.

Zdroj
9to5mac

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button