Novinky

ByteDance prodává umělou inteligenci stojící za úspěchem TikToku

TikTok se v posledních měsících stává čím dál více populárnější sociální sítí s více jak jednou miliardou měsíčně aktivních uživatelů. Platforma založená na sdílení krátkých kreativních videí si našla využití nejen u mladší generace, ale také u mnoha známých firem, které tuto síť využívají jako propagační platformu. Před nějakou dobou hrozila americká vláda společnosti ByteDance, že pokud neprodají TikTok nějaké americké firmě, budou tuto sociální síť muset ve Spojených státech zakázat.

Před několika dny magazín Financial Times oznámil, že ByteDance prodává klíčový algoritmus TikToku. Společnost vytvořila novou divizi s názvem BytePlus. Tato divize má za úkol získat zájemce, kteří by chtěli implementovat onen algoritmus do svého produktu.

Foto: Unsplash (autor: Sebastian Bednarek)

Za takzvanou For You Page, v češtině „Pro Tebe“ stojí právě tento algoritmus, který analyzuje vaše interakce s aplikací a dle toho, vám doporučuje nejrelevantnější obsah. V minulém roce ByteDance podrobně vysvětlili v příspěvku na svém blogu, jak tento algoritmus funguje a jaké všechny informace využívá. Patří mezi ně třeba informace o zařízení, jazyk telefonu, polohové údaje a mnoho dalšího.

Tento algoritmus je jednoznačně hlavním důvodem, proč je sociální síť TikTok tak slavná a neustále získává větší popularitu napříč všemi věkovými kategoriemi.

A co vy? Máte na svém telefonu nainstalovaný TikTok? Souhlasíte s tím, že algoritmus má vysokou úspěšnou v doporučování relevantního obsahu? Dejte nám vědět v diskuzi pod článkem. 

Štítky

Matyáš Himmer

Fanoušek Applu od roku 2011, rád fotím a programuji. Články píši ve svém volném čase, studuji informační technologie na SSPŠ.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Close