Novinky

Apple Watch porazily Rolex v žebříčku nejluxusnějších hodinek

Analytická společnost NetBase vydala výsledky průzkumu, jehož cílem bylo sestavit žebříček luxusních hodinek. Jako zdroj dat posloužilo 700 milionů evidovaných příspěvků umístěných na sociální sítě v období let 2014 a 2015. Na pomyslném vrcholu se překvapivě objevily Apple Watch, které sesadily na druhé místo léty prověřenou značku Rolex. Chytré hodinky od Applu tak předběhly i další lídry v podobě Tag Heuer, Richemont, Curren či Patek Phillippe.

apple-watch-edition-pink
Apple Watch Edition

Co se týče celkového hodnocení luxusních značek, Apple obsadil čtvrté místo. První příčku si udržel Chanel následovaný módními společnostmi Gucci a Hermes. Neméně zajímavé je hodnocení produktů, kde se objevuje iPhone na 11. místě a Apple Watch na 13. místě.

Když se Jony Ive vyjadřoval k Apple Watch jako o produktu, který má ambice ohrozit tradiční hodináře, většina odborné komunity to přešla s úsměvem. S několikaměsíčním odstupem se však ukázalo, že kalifornská společnost skutečně ví, jak zaujmout široké publikum. Ostatně stačí se podívat na celkové prodeje chytrých hodinek, kde Apple Watch tvoří zhruba polovinu trhu. Uzavírání partnerských vztahů s módními domy rázem dostává větší smysl a obchodní logiku.

Apple si v posledních letech vybudoval status luxusní značky, jejíž produkty se v okamžiku uvedení stávají tím nejžádanějším zbožím. Otázkou však zůstává, zda se mu tento trend podaří udržet i v horizontu následujících let.

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, rodina, elektronická hudba, příroda a moderní technologie.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button