Novinky

Apple vydal dojemnou vánoční reklamu natočenou kompletně na iPhone 13 Pro a pohled do zákulisí natáčení

Způsob, jakým Apple propaguje své produkty, je v mnoha ohledech unikátní. Výjimku netvoří ani vánoční reklamy, na kterých si dává opravdu záležet, což ostatně dokazuje také letošní spot. Na rozdíl od minulých let se v Applu rozhodli celou reklamu natočit na iPhone 13 Pro (recenze), kterou režírovalo duo (otec & syn) Jason Reitman a Ivan Reitman. V obou případech jde o režiséry s nominací na Oscary, kteří se rozhodli vyprávět dojemný příběh o záchraně sněhuláka jménem Simon.

Sváteční náladu podtrhuje píseň „You and I“, kterou nazpívala a složila Valerie June. U vánočních reklam se Apple většinou snaží vzbudit emoce, což se mu tentokrát opět povedlo. Klíčovou věcí je ovšem to, že kompletně celé video bylo pořízeno na iPhone 13 Pro. Autoři sice použili další filmařskou techniku v podobě světel, ND filtrů a stativů, ovšem i tak je působivé, čeho lze v dnešní době dosáhnout pouze s mobilním telefonem. Využití zde našel také filmařský režim umožňující pracovat s uměle vytvořenou hloubkou ostrosti.

Kromě samotné reklamy jsme se dočkali také vydání “making-of“ videa, v němž Apple ukazuje, jak probíhalo natáčení. Jde o velmi zajímavý pohled do zákulisí, který odhaluje neotřelé postupy. Za zmínku stojí například to, jakým stylem byly natočeny makro záběry sněhuláka v mrazáku. Nejde totiž o skutečné makro, jak by se mohlo na první pohled zdát. Kýženého efektu bylo docíleno vytvořením scény v nadživotní velikosti.

Místo dalšího popisování doporučujeme obě videa shlédnout, podle nás to rozhodně stojí za pozornost. Do komentářů nám pak dejte vědět, co si o nové vánoční reklamě Applu myslíte.

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, rodina, elektronická hudba, příroda a moderní technologie.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button