Novinky

Apple neztrácí chuť vytvářet nové produkty. Potenciál vidí v oblastech, kde se protíná hardware a software

V rámci ohlášení (opět rekordních) finančních výsledků Applu byl Tim Cook požádán o poskytnutí výhledu produktových příležitostí na nových trzích. Šéf Applu pochopitelně odmítl sdělit konkrétní informace, přesto však prozradil, kde jeho firma vidí příležitosti k dalšímu růstu. Klíčovou roli při rozhodování hraje zejména to, zda Apple vidí v daném segmentu dlouhodobý potenciál a jestli může spotřebitelům nabídnou ten nejlepší možný uživatelský zážitek.

Zároveň prozradil, že Apple nemá žádný univerzální vzorec, kterého se v tomto směru drží. Přesto si však ve vývojových odděleních vždy kladou základní otázku – zda pro konkrétní produkt existuje dostatečně velký trh. Apple se také velmi rád pouští do vývoje zařízení, u nichž je vyžadována symbióza hardwaru, softwaru a doprovodných služeb.

Toto tvrzení prakticky dokazuje kompletní portfolio značky, kde jsou všechny produkty vzájemně provázané a lze na nich provozovat stejné služby bez ohledu na to, o jakou platformu se jedná. Příkladem za všechny může být například Apple Music, které můžete provozovat na iPhonu, iPadu, Macu a hudbu poslouchat skrze sluchátka AirPods.

Co bude další velkou věcí?

Tim Cook se dále nechal slyšet, že pro Apple stále existuje spousta oblastí, u nichž eviduje minimální či vůbec žádný podíl. V tomto kontextu se nabízí již dříve publikované zvěsti o tom, že Apple brzy vstoupí na trh s virtuální a později také rozšířenou realitou. Další zajímavou oblastí je zdravotnictví, respektive doplňky a služby spojené s monitorováním zdravotních funkcí a kondice.

Zdroj: unsplash

Obrovskou příležitostí může být také automobilový průmysl, kterým aktuálně hýbe elektrifikace a masová adopce pokročilých technologií. Ostatně na toto téma se v poslední době objevilo hned několik zákulisních informací o navázání úzké spolupráce se společností Hyundai, která má Applu poskytnout výrobní kapacity a základní know-how pro výrobu vlastního elektromobilu.

Zároveň je dobré si uvědomit, že Apple se dostal do fáze, kdy musí každý krok velmi dobře zvažovat a nemůže si dovolit větší přešlapy. To pochopitelně ovlivňuje ohlašování nových produktů, jejichž vývoj trvá podstatně delší dobu než u konkurenčních značek.

Zdroj
macrumors

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, rodina, elektronická hudba, příroda a moderní technologie.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button