Novinky

App Store a spol. se hlásí o slovo. Tržby z projede služeb Applu raketově rostou

Když Apple začal před několika lety klást větší důraz na rozvoj svých služeb, nešlápl vedle.  Příijmy z produktů jako je Apple Music, App Store, iCloud nebo iTunes totiž rostou raketovým tempem a v budoucnu by se pro kalifornskou společnosti mohly stát stejně důležité, jako prodej iPhonů. Vyplývá to z hospodářských výsledků společnosti za uplynulé čtvrtletí, které Apple právě zveřejnil. Ve třetím kvartále letošního roku zaznamenala divize služeb tržby ve výši 9,55 miliard dolarů, což oproti totožného čtvrtletí o rok dříve představuje nárůst o třetinu.

Tim Cook je podle svých slov s těmito výsledky velmi spokojený. Takto razantní nárůst totiž společnost ani neočekávala. Největším tahounem v rámci sektoru služeb je už tradičně virtuální obchod App Store. Jeho výsledky podle Cooka překonaly i ty nejdivočejší představy. Podle studií externích agentur generuje jablečný obchod dvakrát více tržeb než konkurenční Google Play, který běží na násobně větším počtu zařízení. Značný podíl na nárůstu tržeb z obchodu App Store má implementace reklam v rámci vyhledávání, kterou Apple už zavedl v Japonsku, Jižní Korei, Francii a Německu. Jde o to, že na prvních místech se po vyhledávání aplikací objeví ty sponzorované. Dá se očekávat, že se tato novinka brzy rozšíří také do dalších zemí.

Apple Music zažívá raketový růst

Meziročně také o celých 50 procent narost objem tržeb vygenerovaných v rámci hudebně streamovací platformy Apple Music. Podobný růst zaznamenal i růst tržeb virtuálního úložiště iCloud. Apple se dále pochlubil tím že komunikační platformy iMessage a FaceTime hlásí rekordní počty uživatelů a počet požadavků k hlasové asistentce Siri dosáhl 100 miliard.

Amfiteátr, fontána a 230 zaměstnanců. To je nový Apple Store v Miláně

Potenciál Applu je v tomto směru obrovský. Analytička banky Morgan Stanley Katy Huberty například odhaduje, že tržby z prodeje služeb na jedno aktivní zařízení dosahují až 30 dolarů. Jen 18 procent zařízení však v současné době tyto produkty využívá. S dalším rozvojem jablečných služeb se tak dá očekávat, že se toto číslo ještě bude navyšovat. Podle Huberty může Apple v tomto sektoru v příštích pěti letech růst až o 50 procent ročně.

Zdroj

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button