Novinky

Zrychlení jako dvoumístný sporťák. Tesla ukázala budoucnost nákladní dopravy

Další čerstvou novinkou, kterou Tesla v noci ukázala, je elektrický kamion, o kterém se v souvislosti s automobilkou Elona Muska spekuluje už delší dobu. Aby mohl elektrický kamion konkurovat zavedeným soupeřům nabízející dieselové stroje, musela značka představil nákladní vozidlo s uspokojivým dojezdem. Proto Tesla Semi Truck slibuje na jedno nabití dojezd až 800 kilometrů. Zajímavá je také možnost nabít až 640 kilometrů dojezdu během 30 minut pomocí takzvaného superchargeru.

Vozidlo by se tak během řidičova odpočinku pohodlně nabilo na další etapu cesty. Musk také včera sdělil, že produkce nového hráče v oblasti logistiky by měla začít v roce 2019. Kdo však dění kolem Tesly alespoň trochu sleduje, jistě ví, že pokud má automobilka s něčím problém, tak je to právě náběh výroby nových modelů. Je tedy dost možné, že ve skutečnosti se elektrický kamion začne prodávat až později.

A nebyla by to Tesla, kdyby se i v případě náklaďáku nepochlubila hodnotou zrychlení. Bez připojeného návěsu bude kamion dosahovat zrychlení na stovku za pouhých 5 sekund. Což je hodnota, která dosud patřila spíše do kategorie silných rodinných sedanů nebo dvoumístných sporťáků, ale rozhodně není běžná u nákladních vozidel. Naložený kamion se pak na stovku dostane za 20 sekund.

Další zvláštností je kabina řidiče, kdy je šofér posazen uprostřed. To by mělo zajistit lepší přehled o situaci kolem vozidla. Řidiči budou pomáhat také dvě velké dotykové obrazovky, kdy na jedné nalezne informace ze satelitní navigace a druhá bude monitorovat slepá místa. Vedle toho bude kamion vybaven také autopilotem, který bude za určitých situací v podstatě schopen ovládat stroj sám.

Zdroj

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button