Vision Pro se údajně potýká s nízkým zájem vývojářů aplikací, Apple však tvrdí opak
Headset pro smíšenou virtuální realitu, Apple Vision Pro, byl odprezentován jako revoluční zařízení, které má potenciál změnit to, jak vnímáme segment s výpočetní elektronikou. Apple nám při uvedení demonstroval, že Vision Pro dokáže zastat celou řadu úkonů počínaje produktivní částí a konče konzumací obsahu nejrůznějšího charakteru. Zda půjde o úspěch či slepou vývojovou větev můžou rozhodnou vývojáři obsahu, jejichž názory jsou ale často plné rozporů.
Na povrch se totiž dostávají informace, že zatímco některá vývojová studia nešetří optimismem, další tvůrci považují Vision Pro za rizikovou investici. Na toto konto se nedávno vyjádřil dobře informovaný Mark Gurman z agentury Bloomberg, který se doslechl, že laboratoře na vývoj softwaru pro visionOS zejí prázdnotou. Jedním z uváděných důvodů bylo, že americké workshopy byly k dispozici pouze v Cupertinu, což znamenalo, že pro vývojáře z východního pobřeží Spojených států a jiných koutů světa to bylo krajně nepohodlné.
Marketingový ředitel pro Vision Pro, Steve Sinclair, byl touto otázkou konfrontován v rozhovoru pro redakci Digital Trends, na což odpověděl, že Apple byl s účastí na specializovaných workshopech velmi spokojen. Zájem měl dokonce překonat původní očekávání a dle oficiálního vyjádření byli všichni zúčastnění maximálně spokojeni.
O úspěchu Vision Pro stejně rozhodne neviditelná ruka trhu
Mezi vývojáři, kteří se zavázali vytvářet aplikace pro visionOS je míra optimismu velmi smíšená. Jedna ze společností, která již několik let vytváří aplikace pro virtuální a smíšenou realitu se domnívá, že Vision Pro bude hrát obrovskou roli v popularizaci celého AR/VR odvětví. Tommy Palm, generální ředitel studia Resolution Games je dokonce přesvědčen, že příchod Applu do tohoto segmentu bude doslova monumentální. Dle jeho slov to bude natolik velká událost, že může překonat nástup počítačové éry v 80. letech minulého století.
Naproti tomu Ryan McLeod, herní designér ve společnosti Shapes & Stories, to vidí opačně, respektive šance na globální úspěch jsou podle něj 50:50. Sám ale uznává, že Apple udělal maximum, aby vývojářům usnadnil vývoj nového softwaru. Umožnil jim používat známé nástroje, což je v tomto ohledu velmi důležitý benefit.
Osobně se však domnívám, že poslední slovo budou mít stejně uživatelé. Pokud dostanou odladěný produkt, na kterém budou moci pohodlně pracovat a zároveň se také bavit, půjde o krok správným směrem. A jelikož dosavadní reakce lidí, kteří si mohli Vision Pro vyzkoušet, jsou vesměs pozitivní, nemám v tomto směru velké obavy.