Velký bratr Facebook: díky nové funkci pro něj bude data o poloze uživatele sbírat i Instagram
Marketingové oddělení Facebooku dostává posledního půlroku pořádně zabrat. Pověst společnosti významným způsobem na jaře poškodila kauza okolo podezřelé agentury Cambridge Analytica, jejíž prostřednictvím dokázali mocní ovlivňovat veřejné mínění za pomocí osobních dat získaných právě z Facebooku. Nejnověji pak mediální vody rozvířila zpráva o tom, že z Facebooku unikla osobní data dalších 50 milionů uživatelů. Ze zřejmé, že technologický kolos svůj byznys postavil právě na obchodu s osobními informacemi svých klientů. Tak trochu mimo pozornost však dosud stála sociální síť Instagram, která patří do stejného impéria.
Nyní se však ukázalo, že také populární fotografická síť se na obchodních plánech Facebooku podílí nemalou měrou. Web Techcrunch totiž odhalil, že nová funkce, kterou firma na platformě Instagram momentálně testuje, dokáže z přístroje uživatele vytáhnout data o jeho přesné poloze. Facebook totiž aktuálně testuje nové nastavení soukromí, kde nově umožňuje sdílet data o poloze mezi Instagramem a Facebookem. Pokud tak uživatel zapne Instagram a smartphone nebo tablet pomocí GPS zaměří uživatelovu polohu, bude i aplikace Facebooku vědět, kde přesně se zařízení v danou chvíli nachází. Tím pádem se společnosti Facebook otevře nová možnost, jak o svém klientovi nasbírat ještě více dat.
Tim Cook o soukromí a svobodě projevu: Lidé chtějí námi editovaný obsah
Cílení reklam na prvním místě
Pokud společnost Facebook novinku vypustí mezi veřejnost, bude samozřejmě možné tuto funkci v nastevní aplikace vypnout. Techcrunch ovšem uvádí, že při aktualizaci bude sdílení polohy mezi Facebookem a Instagramem aktivováno automaticky. Kontinuálnější tok těchto informací poté algoritmům Facebooku umožní ještě efektivnější cílení svých reklamních sdělení.