Novinky

Tip na hru: Machinarium

Machinarium - Amanita Design

 

[appstore id=“423984210″]
Vizuálně skvostná adventura od českého týmu, která získala cenu také na letošním Independent Game Festivalu. V roli malého robota se budete protloukat světem, ve kterém na vás číhá nebezpečí na každém kroku.

Čas letí a už jsou to téměř na chlup přesně tři roky, co jsem recenzoval hru Samorost 2 od brněnského týmu Amanita Design. Byla to radostná práce, protože tým přivezl z několika zahraničních festivalů nejvyšší ceny, a to hned z různých kategorií: za hudbu i design. A to naznačuje, že hra byla zkrátka excelentní hned po několika stránkách. Tým si tím získal určitý respekt a dnes recenzované Machinarium získalo cenu za nejlepší vizuální zpracování na nejperspektivnější konferenci nezávislých vývojářů: Independent Games Festival 2009.

Z prvních screenshotů a in-game videí bylo patrné, že Machinarium je pokrevným příbuzným Samorostu nejen v adventurním žánru a kreslené grafice, ale i samotné hratelnosti. Opět budete řešit dílčí puzzly, klikat na předměty v okolí, sestavovat nové přístroje, uvolňovat cesty, abyste se po krátké animaci posunuli zase o kousíček dál. Oproti Samorostu úkolů poněkud ubylo a snížila se obtížnost. Nejenom máte k dispozici orientační nápovědu, ale z animací lze usuzovat na další postup. Stačí pozorně sledovat okolí. Občas ale k zákysu není daleko a vy budete myší šmejdit po celé obrazovce, abyste našli klikatelnou oblast. Samotný příběh se nese v intencích postapokalyptických animáků poslední doby jako Wall-E či 9. V roli osamělého robota budete brouzdat světem, kde je život vzácný jako voda na poušti, a vše je nasyceno pachutí mechanických odpadků a beznaděje.

Vizuální stránka je prostě excelentní. Pohledem na screenshoty bychom jistě našli surrealistickou paralelu se Samorostem, ale v něm bychom přeci jenom našli určitá místa, která jako by se autorům nechtěla dokreslovat a zaplácli je jednolitou vektorovou ploškou. V Machinariu ne a každá textura je prokreslena do nejmenších detailů. Bez animací by ovšem grafika byla pouze poloviční. Po každém sebrání předmětu nebo splnění úkolů se na ně budete těšit jako vosa na bonbón. Nechybí jim humor a v budoucnu bych byl velmi rád, aby se tým pustil do tvorby animovaného filmu. Určitě by ostudu neudělal. Žádné hluché místo nenajdeme ani v hudebním doprovodu, a předpokládám, že opět bude možné zakoupit samostatný soundtrack. Pokud se vám zdá té chvály přespříliš, je to prostě tím, že Machinarium je opět jednou z nejlepších indie her roku. Pokud rozbijete prasátko a zakoupíte si plnou verzi, podpoříte nejen český tým, ale získáte především zábavu na mnoho hodin.

Zdroj: iDnes

Machinarium - Amanita Design

Štítky

FiL

Dlouholetý uživatel produktů Apple všeho druhu a věčný experimentátor. Dne 1.1.2012 po několikaletém rozmýšlení založil tento blog pro začínající i zkušené uživatele a pokud může vždy se snaží pomoct. Držitel Apple Certified Associate - Mac Integration 10.7, Apple Certified Associate - Mac Integration 10.8. Apple Certified Support Professional 10.7 a Apple Certified Technical Coordinator 10.7

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Close
Close