Novinky

Slavné tváře nakusující jablko

Velká část úspěchu ve tvrdé konkurenci počítačových a mobilních technologií je spojena nejen s kvalitním materiálem, který se dokáže udržet na pomyslném hrotu, ale i s úspěšnou a cílenou reklamou. Jednoduché slogany či představení materiálních vlastností zařízení nejsou vždy to jediné, co na potencionálního zákazníka nejlépe cílí. Ve světě, kde se lidé snaží ve svých životech co nejvíce přiblížit svým oblíbeným hvězdám, jsou nezbytnou porcí veřejné prezentace i známé tváře. Kdo všechno se za více než čtyřicet let existence společnosti dostal mezi pomyslnou smetánku?

Jobs tělem i duší společnosti

Neodmyslitelnou personou je jeden ze zakladatelů Apple Steve Jobs. Ten se stal všeobecně známou osobou a dokázal stroji Mac pobláznit svět. Nejen na velkolepých prezentacích nových zařízení, ale i v nesčetných reklamách se objevila jeho tvář s širokým úsměvem. Velký myslitel v džínách a s kulatými brýlemi pro nakousnuté jablko dýchal.

Untitled1

Herecké ikony vážně i humorně

Známá tvář je hlavní předností televizních a filmových postav, právě ty se tak řadí na žebříčku četnosti v reklamách nejvýše. Od nejstarších snímků, kdy na začátku osmdesátých let Dick Cavett srovnává počítač s opravdovým jablkem a jejich potenciál v lidském životě, přes Kevina Costnera či Toma Cruise a jeho splnění nemožné mise díky stroji Macintosh až po Samuela L. Jacksona povídajícího si se Siri na iPhonu 4S a zařizujícího si každodenní záležitosti pouhým slovem, na nějž o pár let později ve stejném duchu na iPhonu 6S navázal Bill Hader.

https://www.youtube.com/watch?v=8RoAILqyyHY

Sportovní hvězdy zdůrazňující rychlost zařízení

Stejně jak musí sportovci kombinovat rychlost a preciznost, nejsou tyto vlastnosti cizí ani zařízením Apple. Není proto divu, že se jednou z prvních hvězd v reklamě stal Muhammed Ali, boxující téměř skrz celou půlminutovou ukázku. Své řemeslo v drobné alteraci ukázaly také sestry Serena a Venus Williamsové, které ve stolním tenisu realizují ničím nerušený sen šťastného majitele iPhonu. Na srovnání malého a velkého vsadila společnost také při prezentaci dvanáctipalcového a sedmnáctipalcového notebooku, kde se o to velké v reklamě postaral čínský basketbalista Yao Ming, zatímco jeho malým oponentem byl Verne Troyer. U nabídky na basketbalové ztvárnění prezentace nového fotoaparátu na iPhonu 6S pak nemohl chybět Stephen Curry, nejužitečnější hráč NBA z roku 2015.

Untitled2

Hudební duch nepopře

Výrazné hudební zázemí společnost nemohou opominout ani reklamní spoty, ve kterých je ladný a chytlavý zvukový podklad neméně důležitou součásti, jako obraz. Jak vysoko jablíčka míří, ukázali U2 ještě na přehrávači iPod, stejně jako následně Eminem nebo Bob Dylan, kteří do světa vehementně šířili myšlenky iTunes. Něco více než pouhý hudební přehrávač představilo na začátku 21. století v divadle celé jeviště plné hudebníků, ze kterých si mladík vybíral, kdo a v jakém pořadí mu zahraje jeho oblíbenou písničku.

Untitled3

Dlouhých čtyřicet let se podepsalo nejen na vývoji prezentovaných technických zařízení, ale i na formě oné prezentace. Od obyčejného videa s povídáním o novém Mac přes grafické animace s hudebním podkladem až po současné snímky, které prezentují aktuální svatý grál na poli moderních komunikací. Kam půjde další vývoj a co si o současných zařízeních budeme moci říci za pár let? Budeme se smát jak „slabé“ jsou dnešní top výrobky, stejně jako se nám vytváří úsměv na tváři při srovnání maximální výkonnosti prvního iPhonu, který by z dnešních aplikací s obtížemi rozjel obyčejný messenger.

Redakce

Internetový magazín věnující se platformě Mac a iOS. Každý měsíc návody, recenze, tipy a triky pro Váš Mac, iPhone, iPad a Apple Watch.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button