Novinky

Samsung se zbláznil. V reklamě srovnává svůj nejlepší telefon se čtyři roky starým iPhonem

Marketingová oddělení se někdy dokážou opravdu vytáhnout a přijít s neotřelou reklamou. Jsou ovšem případy, kdy se absolutně minou účinkem a napáchají více škody než užitku. Přesně to je případ nového spotu, v němž Samsung snaží zesměšnit konkurenční Apple. Hlavní roli v minutovém klipu představuje žena, která se svým iPhonem zažívá ty nejhorší možné scénáře. Pomalé spouštění aplikací, jejich zamrzání či absence ochrany vůči vodě a prachu. To jsou hlavní věci, které Samsung dává do kontextu se svým nejnovějším modelem Galaxy S9. Má to ovšem jeden háček, slečna totiž v rukou drží iPhone 6.

Srovnávat čtyři roky starý iPhone s nedávno představeným Samsung Galaxy S9 dává stejný smysl, jako porovnávat trabant se zbrusu novým Ferrari. Vše je samozřejmě završeno tím, že aktérka nakonec přejde na nejnovější Samsung a na její tváři se poprvé objeví úsměv a spokojený výraz.

https://youtu.be/3qhW1sDPHYI

Je tedy otázkou, proč Samsung vůbec postavil proti své vlajkové lodi výběhový model od Applu. Aby byly síly vyrovnané, měl do reklamy zahrnout iPhone X (recenze), který je pro Galaxy S9 přímým rivalem. Ze strany jihokorejského výrobce jde o lacinou taktiku, jak ukázat, že jeho produkty jsou lepší než ty od Applu. Navíc i méně zkušení uživatelé si snadno uvědomí, že vyznění klipu nekoreluje s realitou. Přestože je iPhone 6 již staršího data vydání, stále se jedná o velmi dobře použitelný smartphone, který stačí na drtivou většinu běžných činností.

Experiment: vyměnil jsem iPhone X za Samsung Galaxy S9+

Ve finále se celá reklama zcela míjí účinkem. Po reakcích ze strany spotřebitelů bude pro Samsung nejlepší, když celá věc co nejdříve vyšumí a veřejnost na nepovedenou reklamu rychle zapomene.

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, rodina, elektronická hudba, příroda a moderní technologie.

Doporučené články

5 Komentáře

  1. Pan Richard Streit by si měl dát lekci angličtiny nebo mít IQ víc než 80 😉 protože absolutně nepochopil tuhle reklamu, je to stupidní fanoušek applu který si myslí že apple je všechno a potom mu unikají pointy reklamních spotů *clap* *clap*

    1. Já jen doufám, že není takový blb aby to nepochopil, ale jen chce rozdmíchat zase trochu ohně v této válce a poutavým nadpisem přilákat pár čtenářů.

  2. Touhle reklamou se baví celý svět. Samsung prostě ustřelil. Žádnou hlubší pointu v tom nevidím.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button