Novinky

Počet reklam cílených na iOS klesá, inzerenti se začínají soustředit na Android, který tolik neřeší soukromí

Vydání iOS 14.5 s sebou přineslo funkci, která velmi vylepšuje zabezpečení a péči o naše soukromí v rámci operačního systému iOS. Apple totiž přidal funkci, která v angličtině nese název App Tracking Transparency a ve zkratce uživatelům dává možnost se rozhodnout, zda chceme, aby aplikace měly možnost sledovat naši aktivitu mezi různými aplikacemi. Dle nedávných studií se přes 66 % uživatelů iOS rozhodlo, že toto nastavení nechá vypnuté, tudíž aplikace nebudou mít možnost sledovat jejich aktivitu. Toto má dopad jak na marketingové společnosti, tak na vývojáře samotné, kteří mají o něco menší možnost, jak zpeněžit svůj produkt.

Dle magazínu The Wall Street Journal vydání této funkce ovlivnilo také inzerenty, kteří se rozhodli, že reklamy směrované na zařízení Apple už asi nebudou ta správná cesta.

„Po nové funkci vylepšující soukromí, kterou Apple v iOS 14.5 vydal, klesl zájem reklam na platformu iOS o více jak jednu třetinu. Přičemž poptávka na platformu Android stoupla o přibližně 10 procent,“ sdělila firma Tejnin Inc.

Foto: Unsplash / autor: Omid Armin

Bez podrobného sledování uživatelského chování nemají inzerenti dostatek informací o uživatelích, a tudíž neznají jejich preference a zájmy. Společnosti jako Facebook tyto data využívají, aby si vytvořily o uživatelích unikátní profily. Tento profil poté využívají tak, že koncovým uživatelům ukazují relevantní reklamy v závislosti na jejich aktuálním chování. 

Matyáš Himmer

Fanoušek Applu od roku 2011, rád fotím a programuji. Články píši ve svém volném čase, studuji informační technologie na SSPŠ.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button