Nová bondovka se místo kin mohla objevit rovnou na Netflixu nebo Apple TV+. Tvůrci ale požadovali přemrštěnou částku
Podle původních plánů měl už před půlrokem ovládnout plátna kin po celém světě Daniel Craig v roli legendárního agenta Jamese Bonda. Nakonec byl film kvůli jarním odstávkám kin přesunul na listopad. Jenže už teď je jasné, že ani listopadový termín producentům nevyjde. Pandemická situace je na podzim ještě horší, a tak se premiéra očekávané bondovky Není čas zemřít (No time to die) musí opět posunout. Poslední informace je taková, že agent Jejího Veličenstva s povolením zabíjet vyrazí do kin až v dubnu následujícího roku.
Zároveň se ovšem objevila zpráva o tom, že vzhledem k vládním restrikcím napříč světem se tvůrci filmu pokouší dohodnout s některou ze streamovacích platforem. Film by si tedy mohl odbýt premiéru online, a to přímo v našich obývácích. Filmové studio by tak konečně místo neustálých ztrát vygenerovalo skrze novou bondovku alespoň nějaké příjmy a my bychom si trhák mohli v premiéře užít přímo doma. Výrazně by však utrpěla kina, jejichž finanční kondice stojí právě na zájmu diváků o podobné trháky.
Práva na novou bondovku stojí pořádný balík
Plán má ovšem jednu trhlinu. Zatím se nejspíše nenašla služba, která by tvůrcům očekávaného snímku byla ochotna vyplatit požadovanou částku. Za práva streamovat nové dobrodružství Jamese Bonda totiž filmové studio MGM požaduje 600 milionů dolarů. To je příliš i pro Netflix, o Apple TV+ a dalších službách nemluvě. Studio MGM už kvůli odložení premiéry ztratilo minimálně 30 milionů dolarů. Na pokrytí ztrát si tak nejspíše budou muset počkat až kopie svého filmu vyšlou do kin.
První dojmy z iPhone 12 Pro: nebožtík Steve by měl radost a vy ji budete mít taky
Dosud byl úspěch filmu závislý na počtech návštěvníků v kinech. To se ale v posledních měsících postupně mění. Například tvůrci filmu Greyhound s Tomem Hanksem v hlavní roli své dílo nepustili do kin, ale nabídli jej službě Apple TV+. Za práva údajně inkasovali 70 milionů dolarů. Tedy řádově méně než částku, kterou MGM požaduje za novou bondovku. Takto silnou filmovou značku streamovací služby zatím ufinancovat nedokáží. Film se tak, i když se zpožděním, dostane mezi diváky klasickou cestou. Společně s rostoucí popularitou Netflixu a spol. se však možná jednou premiéry největších trháků v našich obývácích dočkáme.