Novinky

Nová Audi A8 je technologiemi nabitá bestie s bezdrátovým nabíjením a autonomním řízením

Jestli považujete Teslu za obdobu Applu v automobilovém průmyslu, možná přišel ten pravý čas na přehodnocení názoru. Společnost Audi po dlouhém čekání představila nový model A8, který je doslova napěchován těmi nejlepšími technologiemi. Přes pět metrů dlouhý koráb stojí na modulární platformě MLB Evo, která nabízí zavazadelník s objemem 505 litrů. Co se týče motorizace, základ nabídky budou tvořit výhradně benzínové a vznětové šestiválce s výkonem od 286 (pro turbodiesel) do 340 koní (benzínový motor), vrcholná motorizace W12 nabídne objem šest litrů (585 koní) a možnost deaktivace poloviny válců. Všechny jednotky budou spřaženy s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Mnohem zajímavěji se ovšem jeví verze A8 L e-tron quattro. V tomto případě se lze těšit na spojení třílitrového šestiválce a elektromotoru produkující 449 koní a 700 Nm. V praxi má toto kombo stačit k zrychlení z nuly na stovku za 4,9 sekundy, maximální rychlost je omezena na obligátních 250 km/h. Hybridní „Áosmička“ zvládne ujet 50 čistě elektrických kilometrů. Kapacita Li-Ion akumulátorů činí 14,1 kWh. Perličkou je podpora bezdrátového nabíjení za pomoci speciální antény umístěné u přední nápravy. Konvenční nabíjení po kabelu zabere 2 hodiny. Za samozřejmost lze považovat například možnost ovládání klimatizace a dalších funkcí z mobilní aplikace.

Jednou z nejzvučnějších novinek nové A8 je systém AI remote parking pilot a AI garage pilot. Jeho úloha spočívá v automatickém parkování bez nutnosti sedět na sedadle řidiče. Další lahůdka se ukrývá v autonomním řízení úrovně SAE3. Nově vyvinutá autonomní platforma měla dle tvrzení automobilky stát za zpožděním premiéry. Součástí systému je režim Traffic Jam Assist, který nevyžaduje řidičovi ruce na volantu během popojíždění v kolonách.

Traffic Jam Assist těží z celkem 41 asistenčních prvků. Audi během prezentace na toto téma ovšem dodalo, že dostupné autonomní funkce budou na každém trhu odlišné. Jde o reakci na stále nesjednocenou legislativu, která v mnoha případech vůbec nepočítá s dopravními prostředky schopným autonomní jízdy. Co se týče exteriéru a interiéru, jde o mix těch nejlepších materiálů a elegantního designu. Než abychom vyjmenovávali veškerou základní a příplatkovou výbavu, doporučujeme se podívat na přiložené fotografie a video. Pokud vás právě zastihlo nutkání si pořídit nový vůz, připravte si cca 2 500 00 Kč na základní provedení, které k dealerům dorazí v říjnu letošního roku.

https://www.youtube.com/watch?v=OJTp-bidmF0

Štítky

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, elektronická hudba, příroda a moderní vědy.

2 Komentáře

  1. No já nevím pane Streite,

    dojezd ciste na elektrinu 50km a zrychleni z 0-100 za 4,9 a hybridni reseni pohonu… To se jaksi vymyka celemu Tesla konceptu a vubec se to s tim neda srovnavat, natoz konkurovat… Jste mimo…

    1. Hezký den,
      koncept nikdo nesrovnává, smyslem bylo porovnání použitých technologií. Například nová Audi A8 nabízí jako vůbec první sériově vyráběný vůz úroveň autonomního řízení SAE3, čímž předbíhá Teslu. Stejná situace se týká bezdrátového nabíjení, které je bezesporu ojedinělým (snad na krátkou dobu) úkazem. V kontextu pohonného ústrojí jde pochopitelně o dva odlišné světy (hybrid vs. elektromobil), nicméně z pohledu technologických fines má Audi A8 jasně navrch.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Close
Close