Novinky

Nezvyklá pozice Applu. Na trhu chytrých reproduktorů je s šestiprocentním podílem až čtvrtý

Apple loni na podzim poprvé ukázal zařízení, které se mělo stát přímým konkurentem chytrého reproduktoru Alexa od Amazonu. Ač se měl jeho HomePod objevit na pultech obchodů ještě v roce 2017, nakonec se uvedení zcela nového zařízení zpozdilo a na trhu se tak objevil až letos. Od začátku bylo jasné, že HomePod příliš masovou záležitostí nebude.

HomePod na konkurenci nestačí

Jedním z faktorů je stále poměrně malý trh. HomePod se navíc zatím prodává jen v několika vybraných zemích. Dalším aspektem je samotná Siri, jenž je stěžejní výbavou HomePodu. Podle posledních srovnání totiž virtuální asistentka Applu dokáže spolupracovat jen několika stovkami zařízeními z kategorie chytré domácnosti, zatímco u konkurence ze strany Amazonu a Googlu se toto číslo počítá na tisíce. Podobně jsou na tom také komunikační schopnosti Siri, které ve srovnání se soupeři pokulhávají.

Bude to krasavec. Grafické návrhy ukazují, jak by mohl vypadat iPhone SE 2

I přesto se ovšem ukazuje, že se HomePod ani zdaleka nestal propadákem. Dosud se jej podařilo prodat 600 tisíc kusů tohoto chytrého reproduktoru. Srovnání s konkurenci ale staví Apple do poněkud nezvyklé pozice. Zatímco v ostatních segmentech, kde Apple působí, bývá kalifornský výrobce lídrem, z trhu chytrých reproduktorů ukousl jen 6 procent. Jeho 600 tisíc prodaných kusů je tak podstatně méně než dosahují soupeři z Amazonu a Googlu. Amazon totiž během uplynulého čtvrtletí dodal zákazníkům 4 miliony kusů svého zařízení, čímž si pro sebe zabral 43,6 procenta trhu. Na druhém místě poté následuje Google, který prodal 2,4 milionů kusů reproduktoru Google Home. Před Apple se dostal také čínský maloobchodní gigant Alibaba.

Zdroj

Michal Benatzky

Vystudovaný novinář, který uvízl ve sféře marketingu. Kromě toho i hrdý redaktor ceskymac.cz. Nejraději píše o technologiích, chytrých vychytávkách a občas i o ekonomice a kryptoměnách. V létě kolo, v zimě lyže.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button