Mimoji nemá s Memoji nic společného, dušuje se Xiaomi. Jeho zaměstnanci si však sami popletli reklamy a propagovali Apple
Čínské Xiaomi do dnešní velikosti vyrostlo z části díky kopírování produktů jiných značek. Zejména pak Applu. Nyní už je Xiaomi jedním z největších hráčů na trhu a plnohodnotným soupeřem pro ostatní technologické molochy. Ač v současné době už čínská společnost nabízí širokou nabídku nejrůznějších produktů, čas od času stále sáhne ke kořenům. Naposledy Xiaomi zcela okatě okopírovalo applovskou funkci Memoji, která díky skeneru obličeje dokáže grimasy přenést do podoby avatara.
Memoji od Applu.
Aby toho nebylo málo, Xiaomi nazvalo svou verzi Mimoji a avatarům dalo na chlup stejnou podobu. Celá situace má navíc zajímavou dohru. Na oficiálních stránkách Xiaomi se totiž objevila reklama od Applu propagující originální Memoji. Podle ředitele Xiaomi Xu Jieyuna je celá věc pouhým nedopatřením, kdy reklamní klipy při nahrávaní na web zaměnili pracovníci společnosti.
Apple pracuje na ohebném zařízení. Mohl by jím být příští iPad Pro
Vzhledem k tomu, že Xiaomi po představení Mimoji vydalo přihlášení, ve kterém se od kopírování Memoji důrazně ohrazovalo, působí záměna reklam vlastními zaměstnanci vcelku vtipně. Apple na zkopírovanou funkci nijak nereagoval. Pravdou je, že americká společnost na 3D avatary nevlastní žádný patent a zaregistrovaný nemá ani název Memoji. Soudní spor tak Apple nejspíše iniciovat nebude.