Novinky

Kdyby Elon Musk nebyl tak tvrdohlavý, mohli jsme už jezdit v autech s logem Applu

Již za dob Steva Jobse se v Applu koketovalo s myšlenkou vlastního automobilu, který by nesl ikonické logo nakousnutého jablka. Tehdy to však bylo pro Apple natolik hutné sousto, že celý nápad zůstal pouze na papíře a v hlavách nejužšího vedení společnosti. Postupem času Apple rozjel projekt Titan, který měl za úkol zkoumat možnosti a navrhnout ideální postup, jak do portfolia dostat čtyřkolový gadget.

Vývoj automobilu je ovšem nesmírně komplexní disciplínou, která vyžaduje nejen pořádnou zásobu financí ale také specifické zkušenosti. Jednu chvíli to dokonce vypadalo, že si Apple plácne s BMW a pro svůj elektromobil použije platformu modelu BMW i3. Z toho však nakonec sešlo a původně početný tým projektu Titan začal na pokyn vedení řídnout a zavírat jednotlivá oddělení.

Elon Musk smetl návrh Applu ze stolu

Nově však vyplula na povrch informace, že námluvám s BMW předcházel zájem Applu o akvizici automobilky Tesla. S tímto tvrzením přišel analytik Craig Irwin, který se odvolává na důvěryhodné zdroje. Apple měl tehdy nabídnout Tesle částku 27 miliard dolarů, nicméně veškerá jednání velmi rychle ztroskotala. Asi nikoho nepřekvapí, že návrh na akvizici smetl ze stolu samotný Elon Musk.

Provětrali jsme Tesla Model X 100D. První SUV, co vám dá křídla

Otec americké automobilky je bytostně přesvědčen, že jeho společnost má mnohem větší hodnotu a potenciál stát se absolutním lídrem automobilového průmyslu. Je samozřejmě bezpředmětné jakkoli spekulovat, jak by situace vypadala, kdyby Tesla přistoupila na nabídku Applu. Na druhou stranu to lze brát alespoň jako jasný vzkaz, který říká, že zájem Applu vstoupit do automobilového průmyslu je mnohem větší, než se původně předpokládalo.

Apple se automobilového průmyslu nevzdává

Současné indicie naznačují, že Apple usilovně pracuje na autonomní platformě. Vyvíjí dokonce vlastní LIDAR, který funguje jako oči automobilu. V porovnání s konvenčním řešením je mnohem menší a dokáže si lépe poradit s nepříznivými podmínkami, jako je například mlha či husté sněžení.

Zatím není jasné, kam tím Apple doopravdy míří, nicméně je velmi pravděpodobné, že celý systém poslouží jako základ budoucího elektromobilu. Kdy se tak stane, však není v tuto chvíli vůbec zřejmé. Brzy to ale rozhodně nebude.

Zdroj
idownloadblog
Štítky

Richard Streit

Pisálek, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří cestování, elektronická hudba, příroda a moderní vědy.

Doporučené články

Jeden komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Close