Hyundai nechce vyrábět pouze automobily. Začíná pracovat na vlastní elektrokoloběžce
Když se řekne Hyundai, většina si vybaví výrobce osobních automobilů. Málokdo ovšem tuší, že záběr této jihokorejské společnosti je mnohem širší. V portfoliu značky najdete autobusy, lokomotivy či dokonce těžkou stavební techniku.
Tím to ovšem ani zdaleka nekončí. V dohledné době se nabídka dost možná rozroste také o elektrokoloběžku, jejíž koncept se poprvé objevil na akci CES v roce 2017. Maximální rychlost činí 20 km/h a na jedno nabití ujede až 20 kilometrů. Produkční verze dostane do vínku také rekuperační systém, který se aktivuje při brzdění. Regenerativní brzdění již Hyundai používá u svých elektromobilů ke sběru energie, která by se při normálním brzdění přeměnila na odpadní teplo. Výrobce na toto konto dodává, že to může zvýšit dojezd elektrokoloběžky asi o 7 procent.
Koloběžku lze třemi kroky složit do poměrně kompaktního tvaru, který se hodí například transportu v kufru auta či prostředcích hromadné dopravy. Zajímavé zní také hmotnost, která činí pouhých 7,7 kilogramů. Pro ilustraci je vhodné dodat, že aktuální model elektrokoloběžky od Xiaomi váží téměř dvakrát tolik. Další výbava zahrnuje jedno přední a dvě zadní světla, která najdou využití při jízdě za zhoršených světelných podmínek.
O pohon se stará elektromotor integrovaný v náboji zadního kola. Díky tomu má elektrokoloběžka disponovat vynikající ovladatelností a stabilitou. Inženýři přidali také odpružení předního kola pro plynulejší jízdu po nerovném povrchu.
Výrobce uvádí, že elektrokoloběžka byla navržena pro přepravu na takzvanou „poslední míli“. Pokud tedy uživatel zaparkuje dál od centra, z kufru auta vytáhne koloběžku a dojede si, kam potřebuje. Může se to zdát jako zoufalost určená lenochům, co se snaží vyhnout chůzi, nicméně přeprava osob a balíčků na krátké vzdálenosti je stále diskutovanějším tématem.