HomePod zatím příliš netáhne. Na vině je pokulhávající Siri a mladý trh
V lednu vstoupil po několikaměsíčním zpoždění na trh chytrý reproduktor HomePod, který měl ve svém segmentu zatopil zejména konkurenční Alexe ze stáje Amazonu. Chytré reproduktory tvoří poměrně novou kategorii, která si své místo na trhu teprve hledá. Jejich prodeje tak alespoň prozatím nejsou příliš masovou záležitostí. S tím musel Apple při uvádění svého HomePodu počítat. Přesto to ale vypadá, že prodeje této modelové řady jsou ještě nižší, než v Cupertinu čekali a firma tak nyní snižuje objednávky. Vedle toho Apple podle agentury Bloomberg snížil i svůj prodejní odhad.
Zpočátku byly ovšem vyhlídky poměrně optimistické. Počet předobjednávek byl vysoký a HomePod se takřka ihned stal třetím nejprodávanějším chytrým reproduktorem na americkém trhu. Nedlouho poté, co se novinka na pultech obchodů zabydlela ovšem začal zájem opadat. Ačkoliv je deset týdnů po zahájení prodejů HomePod stále na třetím místě, jeho tržní podíl není nijak oslnivý. Zatímco Alexa od Amazonu ovládla 73 procent trhu, HomePod si spolu s Google Home si rozdělili 10, respektive 14 procent trhu. Slabé prodeje potvrzují také zaměstnanci Apple Storů, kterých se autoři analýzy ptali.
Apple se brzy stane první bilionovou společností. Obrovský potenciál skrývají služby
Malý zájem o HomePod může do velké míry souviset také s tím, že se jedná o produkt, který je úzce spjat s hlasovou asistentkou Siri. Jak ale ukázalo několik testů, má Siri oproti svým konkurentům z Amazonu, Googlu nebo Microsoftu značné nedostatky. Proto velká část zákazníků raději dává přednost produktům od jiných značek.